Yehuda Haim/Flash90

גפני חשף: "יש תיאום עם איחוד הימין להציב חזית אחידה מול ליברמן"

יו"ר דגל התורה חשף ב'יתד נאמן' כי, "יש תיאום בין המפלגות החרדיות לאיחוד מפלגות הימין". לדבריו, אם ליברמן יתעקש על עמדותיו, לא תהיה קואליציה. לא יתכן שליברמן עם חמישה מנדטים יציב תנאים לשלוש מפלגות גדולות ממנו"

יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני חשף הבוקר בשיחה ל'יתד נאמן' כי, "יש תיאום בין המפלגות החרדיות לאיחוד מפלגות הימין להציב חזית אחידה מול ליברמן. אם ליברמן יתעקש על עמדותיו, לא תהיה קואליציה". לדבריו, "לא יתכן שליברמן עם חמישה מנדטים יציב תנאים לשלוש מפלגות גדולות ממנו".

לדברי גפני הוא שוחח בימים האחרונים עם יו"ר ש"ס אריה דרעי וכמו כן פנו אליו ראשי איחוד מפלגות הימין רפי פרץ וח"כ בצלאל סמוטריץ'. בשיחתם עמו הבהירו כולם פה אחד כי קיימת הסכמה כוללת בין המפלגות החרדיות והדתיות, לפיה העקרונות האמורים יוצבו בפני נשיא המדינה ובפני ראש הממשלה באופן חד משמעי בלי פשרה. הדעה האחידה תוצב במגעים הקואליציוניים מול דרישותיו של ליברמן. "בבית היהודי מבינים שנושאים שהוזנחו בעבר לא יוזנחו שוב והפעם הם יטופלו", הוא אומר.

"מה שהיה לא יחזור על עצמו", מדגיש גפני. "לא נתחיל לגמגם ולא להתפשר. לא יתכן שיבוא מישהו עם חמשה מנדטים ויציב דרישות מול שלוש המפלגות הגדולות ממנו בהרבה. יש לנו עמדה משותפת ליהדות התורה, ש"ס ואיחוד מפלגות הימין. לא יעמידו אותנו עם הגב אל הקיר, אנחנו נמצאים כאן כדי לפעול, וכך בע"ה נעשה".

נציגי 'דגל התורה' התכנסו אתמול לישיבת היערכות מקדימה למשא ומתן הקואליציוני בבית המפלגה בבני ברק שם השתתפו יו"ר דגל התורה משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר ויצחק פינדרוס, במרכזו דנו בנקודות עיקריות ומדיניות קיום המשא ומתן. בראיון פירט גפני את העקרונות עליהם תעמוד דגל התורה כפי שסוכמו אמש בפגישת ההיערכות עם גדולי ישראל שליט"א. בדבריו הוא הדגיש, כי עמדת דגל התורה היא ללכת עם העקרונות הללו עד הסוף ובלעדיהם לא תקום קואליציה.

לדברי גפני, "בראש ובראשונה עומד כמובן חוק הדיחוי, חשוב לזכור שבעוד פחות משלושה חודשים תפוג הארכה הנוספת שהעניק בג"ץ ואנחנו שוב נעמוד בפני מצב בו אין מעמד מסודר לבני הישיבות. צריך להעביר חוק מסודר באופן מיידי, שיאפשר לכל אחד שלומד תורה להמשיך ולשקוד על תלמודו מבלי שאיש יוכל להפריע לו בכך".

נושא קריטי לא פחות הוא נושא שמירת השבת במרחב הציבורי בישראל, נושא שלדאבון הלב עומד בפני סכנה ממשית נוכח רצף אירועים המתרחשים ועומדים להתרחש בחודשים הקרובים. "הנושא הזה עומד כל הזמן על הפרק ולא יורד אפילו לרגע", אומר גפני. "יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לפתור, ניסיונות בלתי פוסקים לחלל את קדושת השבת".

נוסף לאלה, עומד נושא החינוך בישראל והוא דורש גם כן טיפול מעמיק ויסודי. לדברי גפני, "המשימה שלנו היא לבטל את המחוז החרדי. הדבר הזה הוקם בחטא, הוא מיותר והוא רק מזיק. מספיק שיהיה אגף שיטפל בחינוך החרדי וכל הנלווה לזה. המטרה שלנו היא לצמצם כמה שיותר את התערבות משרד החינוך בנעשה בחינוך החרדי, צריך לזה כוח ואפשרויות".

עיקרון נוסף חשוב לא פחות הוא כמובן נושא הדיור, אשר זועק ומשווע לפתרון מיידי. לדברי גפני, "נעמוד על כך שיוקצו מקומות לדיור לחרדים ושיביאו פתרונות מעשיים. בנוסף, שיהיו פתרונות לשכבות מוחלשות הן באופציות לרכישת דירה והן בתנאים לקבלת משכנתא וכל הנלווה לכך".

כל זאת כמובן מלבד נושא הגיור כהלכתו וכן קדושת הכותל המערבי, נושאים שמרבה הצער לא הגיעו על פתרונם בקדנציה הקודמת וכעת ידרשו פתרון מעשי ויעיל, שישמור כראוי על קדושת כרם בית ישראל מבלי לפרוץ את חומות הסטטוס קוו כפי שמבקשים גורמי שוליים לעשות.

גפני מדגיש בשיחה כי "כל הנושאים הללו חייבים להיות מטופלים ואסור לסמוך על כך שבמשך הקדנציה נדאג לזה. אנחנו לא נמצאים שם בשביל תפקידים או תקציבים, למרות שגם זה חשוב וגם על זה צריך לתת את הדעת, אבל המטרה הראשונה והעיקרית שלנו היא לדאוג לנושאי הליבה המהותיים לשמם נשלחנו".

גפני מוסיף ומבהיר כי כפי שסיעת יהדות התורה אמרה לאורך כל הדרך, היום יגיעו נציגי המפלגה לנשיא המדינה וימליצו על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. הרב גפני מדגיש כי "לא נקבל בשום פנים ואופן את מה שליברמן רוצה. לא נתפשר על כך ולא נהיה מוכנים לשמוע מאומה. אם הוא מתעקש על זה, אז לא תקום קואליציה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו