Yonatan Sindel/Flash90

הנחיה מקוממת: בכבאות והצלה אסרו על הכבאים לגדל זקן בספירת העומר

העימות החדש בין ועד עובדי מערך הכבאות לנציב: בוועד העובדים טוענים כי דדי שימחי העביר הנחיה חדשה האוסרת על גידול זקנים במשך 49 ימים. ואולם, בנציבות הכבאות אומרים כי מדובר ב"ספין, אין הנחיה כזו"

הנחיה מקוממת שהגיעה מנציב כבאות והצלה דדי שימחי, והועברה באמצעות מפקדי המחוזות אל כלל עובדי המערך, ולפיה, "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל". ואולם, גורמים בנציבות הכבאות טוענים כי אין הנחיה כזו ומדובר בספין בלבד של הוועד.

נציין כי במערך הכבאות ישנם בסך הכל 3,200 כבאים, ובהם מאות חרדים, דתיים או שומרי מסורת, וטוענים כי הנחיה זו פוגעת באמונתם ובמנהגי החג השגורים, ובהם גידול זקן בתקופת העומר. לדבריהם, ההנחיה נוגעת גם לכבאים באבל או לכבאים בני דתות אחרות המשרתים במערך.

בעבר הבטיח שמחי לרב הראשי לישראל לשעבר הרב מאיר לאו, כי יימצא פתרון הלכתי לאיסור המבצעי לגדל זקן.

"תמוה כיצד המסכות שהכבאים עוטים על פניהם טובות לבעלי זקנים המשרתים בפיקוד העורף או במשטרה ולפי שימחי לא טובות לכבאים", שאלו כבאים שמוחים על ההנחיה.

"מדובר במסכות בעלות תקינה בינלאומית, שעברו בדיקות מקצועיות על ידי חברה מומחית בתחום, ונמצא שהן תקינות ומתאימות לבעלי זקנים. מכאן שיש כאן ניסיון נואל של שמחי להדיר אוכלוסיות שלמות משירות בכבאות, תוך הטעיה מפורשת של הציבור. כל זאת בכדי להתנקם בכבאים על כך שהביעו בו חוסר אמון, ומנהלים סכסוך עבודה בגיבוי ההסתדרות על אי כיבוד תנאי העסקתם על ידו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כנראה שיש בזה עניין של בטיחות. ואכ פשוט שאסור להם לגדל זקן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו