Hadas Parush/FLASH90

"אין פתרון לחוק הגיוס": קשיים במשא ומתן עם ישראל ביתנו

המשא ומתן הקואליציוני החל בכפר המכבייה בפגישה בין השר יריב לוין לח"כ עודד פורר: "הפגישה התקיימה ברוח טובה, הצדדים קבעו להיפגש שוב להמשך המשא ומתן". גורם המעורה בפרטים: "הגיעו עם דרישות מוכרות אבל לא עלו על בריקדות"

קשיים בדרך להרכבת הממשלה: הישיבה הראשונה של המשא ומתן בין הליכוד לישראל ביתנו, אך לא הושגו הסכמות בנושא חוק הגיוס. לפי גורמים המעורים בפרטיה, הישיבה התנהלה באווירה טובה ונינוחה, אך נציגי ישראל ביתנו חזרו על עמדתם המוכרת ולפיה יש להמשיך בהליכי חקיקת חוק הגיוס שניסחו במערכת הביטחון.

הפגישה הראשונה בכפר המכבייה התקיימה בין צוות הליכוד, שכלל את השר יריב לוין ומקורבו של נתניהו נתן אשל, לצוות של ישראל ביתנו, בו חברים ח"כ עודד פורר, אינה זילברגרץ', רומן גרביץ' ואריה וישנבצקי. הפגישה בין הצדדים הסתיימה בשעות הצהריים והייתה סגורה לתקשורת.

מדוברות ישראל ביתנו נמסר כי "במהלך הפגישה שהתקיימה ברוח טובה, הציגו נציגי ישראל ביתנו את דרישות הבסיס של המפלגה לכניסה לממשלה הבאה בנושאי הביטחון, עלייה וקליטה ודת ומדינה. הצדדיים קבעו להיפגש שוב בזמן הקרוב להמשך המשא ומתן". בתום הפגישה אמר ח"כ פורר: "צפוי משא ומתן לא פשוט, מורכב והוא גם לא יהיה קצר".

ב'חדשות 12' צוטטו גורמים המעורים בפרטים שסיפרו שנציגיו של ליברמן הגיעו עם דרישות מוכרות אבל לא עלו על בריקדות, כלומר היו נכונים להגיע לפשרה מסוימת. בישראל ביתנו העלו שורה של דרישות תקציביות, בין היתר בנוגע לרנטות של העולים ובנושא הביטחוני ביקשו את השלמת ביצוע ותקצוב תכנית המיגון ליישובי הצפון.

ב'וואלה' צוטטו גורמים בליכוד שסיפרו כי "הייתה פגישה באווירה טובה", וכי הוצגה להם רשימת דרישות ארוכה, חלקה העיקרי קשורה בפן התקציבי כמו פנסיות לעולים, רנטות ליוצאי שואה ומיגון בצפון הארץ. נציגי ישראל ביתנו שבו על דרישותיהם בעניין חוק הגיוס שאושר בקריאה ראשונה ונוסח על ידי משרד הביטחון ללא שינויים. לפי גורם בליכוד, "הסוגיה שנותרה בעייתית היא חוק הגיוס – אין לכך פתרון בשלב הזה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו