צילום: פלאש 90

דרישות סמוטריץ' ופרץ: חוק נורווגי, ושינויים במערכת המשפט

מסמך הדרישות של רשימת איחוד מפלגות הימין: העברת חוק נורווגי מורחב באופן מיידי שיכניס את איתמר בן גביר, שינוי שיטת בחירת השופטים, שינוי מעמדו של היועמ"ש, צמצום סמכותו של מבקר המדינה. לפיד: "הממשלה עוברת לידי הכהניסטים"

מסמך הדרישות של רשימת איחוד מפלגות הימין, שפרטיו המשמעותיים נחשפו הערב (שני) במלואם לראשונה ב'חדשות 12', מלמד שהמשא ומתן הקואליציוני – שעוד לא החל – הולך להיות ארוך ומפרך. על פי גורמים באיחוד מפלגות הימין, אלו הדרישות שבצלאל סמוטריץ' ורפי פרץ יציגו לצוות המשא ומתן של הליכוד.

תחילה לתיקים ולתפקידים: תיק החינוך לפרץ ותיק המשפטים לסמוטריץ' – שיבקש גם תיק קטן נוסף, לדוגמא ירושלים או תפוצות. כמו כן דורש סמוטריץ' העברת חוק נורווגי מורחב באופן מיידי, שיכניס את איתמר בן גביר (מס' 7 באיחוד מפלגות הימין) לכנסת על ידי התפטרות סמוטריץ' ופרץ מהכנסת לאחר מינויים לשרים.

המסמך כולל דרישות נוספות בנושא הרפורמות במערכת המשפט: העברת פסקת התגברות – המשמעות: עיקור מוסד הביקורת השיפוטית, כלומר הכנסת תוכל לחוקק מחדש חוק שבג"ץ פסל, ברוב רגיל ואפילו ללא 61 אצבעות; שינוי שיטת בחירת השופטים כך שהממשלה תמנה והכנסת תאשר את מינויים לאחר שימוע; שינוי מעמדו של היועץ המשפטי לממשלה שלא יוכל להתייצב בבג"ץ נגד עמדת הממשלה כולה או שר בממשלה; וצמצום סמכותו של מבקר המדינה כך שלא יוכל לבקר בזמן אמת.

יאיר לפיד בתגובה לפרסום רשימת הדרישות של איחוד מפלגות הימין לנתניהו: "הנהגת הממשלה עוברת מידי הליכוד לידי הכהניסטים והתמורה היא חסינות לביבי. רשימת הדרישות של סמוטריץ׳ ושותפיו אומרת שהנהגת הממשלה עוברת מהליכוד לידי הכהניסטים. הכל בפנים. סיפוח מלא-מלא. ביטול ההתנתקות. ביטול סמכותו של בית המשפט. ביטול המנהל האזרחי. ביטול המבנה הדמוקרטי של מדינת ישראל. התמורה? חוק חסינות לביבי. עסקה מוצלחת בשבילם, טובה גם בשבילו. גרועה בשביל אזרחי המדינה״.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו