האסירים ששוחררו

דיווח ערבי: אסירים סורים נוספים ישוחררו תמורת עוד גופות חיילים

העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי עסקת חילופי השבויים בין סוריה לישראל טרם הסתיימה. על פי הדיווח, שמסתמך על מקורות במג'דל שמס, גופותיהם של חיילים ישראלים נוספים יימסרו לידי ישראל בתמורה לשחרורם של עוד אסירים סורים

העיתון א-שרק אל-אווסט מדווח כי עסקת חילופי השבויים בין סוריה לישראל טרם הסתיימה. על פי הדיווח, שמסתמך על מקורות במג'דל שמס, גופותיהם של חיילים ישראלים נוספים יימסרו לידי ישראל בתמורה לשחרורם של עוד אסירים סורים.

שלשום מדינת ישראל העבירה  את שני האסירים הביטחוניים חמיס אחמד (35) וזידאן טוויל (57) דרך מעבר קוניטרה ברמת הגולן אל הארגון הבינלאומי "הצלב האדום". בתמורה להעברת גופתו של זכריה באומל הי"ד לקבורה בישראל לפני כשלושה שבועות.

האסירים ששוחררו הם חמיס אחמד פעיל פת"ח העצור מ2005 בגין ניסיון לבצע פיגוע הסתננות לבסיס צה"ל ופגיעה בחיילים ונידון ל-18 שנות מאסר. וזידאן טוויל שעצור מ2008 בעוון הברחת סמים ונידון ל11 שנות מאסר שהיו צפויות להסתיים בעוד שלושה חודשים.

השחרור התבצע ע"י חנינה שנתן נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין לשני האסירים אחרי החלטה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לתת לסורים את התמורה להשבת גופת באומל. כזכור נשמעה ביקורת על ראש הממשלה נתניהו שמתחילה הציג את העברת הגופה כמחווה רוסית כלפי ישראל וכעת מתברר כי לא היתה אלא עסקת החלפת שבויים.

תהליך השחרור, כפי שהתברר, בוצע בהחלטת ראש הממשלה ובידיעת שרת המשפטים, היועמ"ש ונשיא המדינה בלבד במידור מוחלט של כל שרי הקבינט, דבר שגרר ביקורת רבה על התנהלותו של ראש הממשלה, אך כפי שהובהר ע"י גורמים בכירים בסביבתו הדבר נעשה באישור היועמ"ש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו