חיסול בן לאדן – מה באמת קרה שם?

ספר חדש נכתב ע"י אחד מלוחמי הקומנדו שהשתתף במבצע החיסול של מייסד אל-קעידא אוסמה בן לאדן בפקיסטן, הספר שעתיד להתפרסם בשבוע הבא בארה"ב לא עבר את הצנזורה האמריקנית.

לפני כשבוע הודיעה רשת הוצאת הספרים 'דאטון' בארה"ב על ספר חדש שעתיד לראות אור בשם 'אין יום קל'. ספר המתאר את השתלשלות המבצע בו חוסל בן לאדן.

קרא עוד:

[postim]

הספר שנכתב ע"י לוחם הקומנדו מאט ביסונט שהשתתף במבצע סותר את הצהרת הממשל בארה"ב לאחר חיסולו של בן לאדן.

תחת שם העט מארק אוון, נכתב, אוסמה בן לאדן חוסל בירייה בראשו בעת שהציץ מחדרו לכיוון מסדרון הקומה העליונה, ולא כשהיה חמוש בעת הקרב עם החיילים האמריקנים, כפי שהצהיר הממשל.

תוכנו של הספר לא נבדק ע"י הצנזורה בארה"ב ולפי גורמים במפקדת המבצעים המיוחדים, יתכן כי כותבו יועמד לדין.

אוון טען כי בחדרו של בן לאדן לא נמצאו אמצעי לחימה כלל, וכי הטרוריסט כלל לא ניסה להילחם בהם. ההוראה הייתה לתפוס את בן לאדן בחיים במידה ויכנע, אך כאמור הוא חוסל בירייה בעת שהציץ מחדרו, אוון טען עוד כי התנהלותו של בן לאדן במבצע הייתה 'פחדנית'.

רשת החדשות פוקס בארה"ב חשפה באתרה את שמו האמיתי של מארק אוון – מאט ביסונט, בן ה- 36 מאלסקה.

הספר היה אמור לראות אור ב- 11 לנובמבר, התאריך בו אירע הפיגוע הנוראי במגדלי התאומים. אך השבוע הוקדמה הוצאתו ל-4 בנובמבר. בינתיים הצליחו מספר כלי תקשורת בארה"ב להניח ידם על עותקים מהספר ופירסמו קטעים ממנו.

יצויין כי בעוד כשבוע יציינו בארצות הברית 11 שנה ליום בו אירעה מתקפת הטרור בארה"ב בו נפלו בנייני התאומים.

הבוקר (רביעי) אמר דבר הפנטגון לרויטרס כי יש בידיהם עותק של הספר וכעת עוברים עליו ובודקים את תוכנו. הדובר אמר כי כותב הספר הסתכן מאוד בכך שכעת נחשף והוא עלול לקבל איומים על חייו. כמו כן, אמר הדובר, אני מתפלא על כותב הספר שלא טרח להביא את הספר לבדיקה ע"י ועדת הצנזורה, במעשה זה הוא מסכן את כל מי שנחשף למידע הרגיש והוא עלול למצוא את עצמו מתמודד מול מס' אישומים פליליים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו