רוחות מלחמה? איראן צפויה לסגת חלקית מהסכם הגרעין

סוכנות הידיעות האיראנית דיווחה כי הנשיא רוחאני יכריז מחרתיים על נסיגה חלקית מהסכם הגרעין, וזאת בעקבות עזיבת ארה"ב את הסכם הגרעין לפני שנה ומשום שמדינות אירופה החתומות עליו לא מילאו את חלקן • ארה"ב שלחה נושאת מטוסים למזה"ת

לפני שנה החליט נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לסגת מהסכם הגרעין עם איראן, ביום רביעי הקרוב, צפויה הרפובליקה האסלאמית להודיע על צעדיה לגבי ההסכם. סוכנות הידיעות האיראנית ISNA מדווחת היום (שני) כי טהרן תיסוג מחלק מהתחייבויותיה בהסכם שנשאר עם האיחוד האירופי.

"הצעד הראשון של איראן יהיה לסגת באופן חלקי ומלא מחלק מהמחויבויות שלה, ולהתחיל מחדש פעילויות גרעין שהופסקו בעקבות ההסכם", נכתב בסוכנות הידיעות ISNA. מנגד, הובהר כי צעדיה של איראן לא יובילו להפסקת המגעים הדיפלומטים שלה עם המדינות החתומות על ההסכם. "צעדיה של איראן יתנו הזדמנות לצד השני לתקן את הדרך השגויה והחד-צדדית בה נקט, לחזור לעבר, ולמלא את כל תוכן ההסכם".

הדיווח מגיע על רקע האזהרה האמריקאית שנשלחה הלילה לאיראן, במסגרתה הודיע היועץ לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שארצות הברית שולחת נושאת מטוסים למזרח התיכון "על מנת לשלוח מסר ברור לאיראן כי תקיפה נגד ארצות הברית או בעלות בריתה תיענה במפגן כוח חסר מעצורים". בולטון ציין כי ההחלטה מגיעה בתגובה להסלמה ולעליה במתח בין המדינות: "ארה"ב אינה מחפשת מלחמה עם המשטר האיראני, אך מוכנה להגיב לכל תוקפנות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו