התשובה המדאיגה של בואינג: ידענו על בעיה במטוסים אך לא היא גרמה לאסונות

חברת התעופה האמריקנית אמרה כי עוד לפני ההתרסקות הראשונה באינדונזיה, התגלתה תקלה ב-737 MAX הקשורה למערכת שנועדה להתריע מפני מידע סותר על הטיסה. ובכל זאת, בחברה מתעקשים כי זה לא סיכן את הטיסות

חברת התעופה האמריקנית בואינג הודתה הערב (שני) כי היא ידעה על הבעיה במטוסי ה-737 MAX כשנה לפני שתי התאונות הקטלניות שבהן הדגם היה מעורב, אולם היא לא פעלה בנושא. החברה מסרה כי אחת מתוכנות ההתרעה במערכות המטוס הייתה בעייתית, אולם היא מתעקשת כי זה לא סיכן את בטיחות הטיסות.

עם התרסקות טיסת אתיופיה איירליינס במרץ האחרון בה נהרגו 157 נוסעים, קורקעו כל המטוסים מדגם זה. חמישה חודשים קודם לכן נהרגו 189 נוסעים בהתרסקות אותו הדגם באינדונזיה. הצי העולמי של מטוסי 737 MAX מנה 387 מטוסים עד שקורקע.

המערכת המדוברת היא מערכת התרעת "מחלוקת זווית התקיפה", שנועדה ליידע את הטייסים במקרים שבהם שני חיישנים שונים מדווחים על מידע סותר. החברה אמרה כי היא לא ידעה שאותו מאפיין אפשרי במטוסים רק אם חברות התעופה רכשו חיישן נוסף. בבואינג אמרו כי הם התכוונו לסדר זאת עם עדכון תוכנה שתוכנן לפני התאונות, והדגישו כי זה לא השפיע על בטיחות המטוסים או תפעולם.

מרשות התעופה הפדרלית של ארצות הברית (FAA) נמסר כי בואינג לא עדכנה אותה על הבעיה עד סוף 2018, כחודש אחרי תאונת המטוס האינדונזי של חברת ליון אייר. ה-FAA אמרה כי הבעיה הייתה בעלת "סיכון נמוך", אבל בואינג הייתה יכולה "למנוע בלבול אפשרי" אילו הייתה מדווחת על כך קודם לכן.

זווית הטיסה של המטוס זוהתה כאחד הגורמים שהובילו לשני אסונות התעופה. בואינג אמרה כי בשתי התאונות הקטלניות, מידע שגוי שהוזן למערכת התמרון של המטוס שנועדה למנוע את הזדקרותו, הוא שככל הנראה גרם לתאונה. החוקרים התמקדו בה אחרי ההתרסקויות, ובואינג מפתחת תוכנה חדשה.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו