Hadas Parush/Flash90

התמורה הישראלית: 30 מיליון דולר וקידום פרויקטים המוניטריים

הסכם ההבנות בין ישראל לחמאס כולל חזרה לתנאי ההסכם הקודם אליו הגיעו טרם הבחירות • דיווחים סותרים האם הפסקת האש כוללת גם את הפסקת ההפגנות והבלונים • וגם: איפה היו מנהיגי ארגוני הטרור חמאס הג'יהאד בזמן ההסלמה?

הסכם הפסקת האש נחשף: ישראל תאפשר להעביר 30 מיליון דולר מקטר לחמאס כחלק מההסדרה בין ישראל לעזה, סכום שצפוי לעבור בקרוב והוא גבוה מכפי שעבר עד כה. כך דווח הערב ב'כאן חדשות'.

בתמורה מתחייב חמאס לרסן את הג'יאהד האסלאמי, שלפי עמדת כל גופי הביטחון, פעילותו היא שהביאה לסיכול ההסדרה. נוסף על כך, מתחייב חמאס לצמצם את הפגנות הגדר כשהמפגינים יורחקו עוד יותר מהגבול, כדי למנוע אלימות. עוד יופסקו שיגורי הבלונים, וישראל תיפתח את המעברים ותרחיב את שטח הדיג.

מנגד, ב'וואלה' דווח כי על פי ההסכם בין חמאס וישראל יעצרו את האש. אותן הקלות שהתקבלו במסגרת הסכם ההבנות הקודם, כמה שבועות לפני הבחירות: הרחבת אזור הדייג, כניסת סחורות בהיקפים גדולים, והמשך העברת הכספים הקטארים דרך האו"ם. אך ההפגנות על הגדר לא ייעצרו, גם בלוני התבערה לא.

 

ההערכה בצה"ל: ללא פתרון מדיני – השקט יקרוס תוך שבועות

 

על פי אבי יששכרוף ב'וואלה', "ההישג" הגדול של חמאס הוא נכונות ישראל לחדש שיחות בנושא הפרויקטים ההומניטריים בעזה, בהם שיפור תשתית החשמל והמים. כך, ההגעה להסכם עצירת לחימה, סללה דרך להסלמה הבאה. ייתכן שזה יקרה בשבועות הקרובים, או לאחר הרמדאן ועיד אל פיטר.

רועי קייס דיווח ב'כאן חדשות' כי מנהיג חמאס בעזה, יחיא א-סינוואר, ומנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נח'אלה, ששהו בקהיר לכל אורך סבב הלחימה בעזה, ניהלו את המערכה משם ובאמצעות טלפונים לעזה. לצידם היו שני בכירים מהזרועות הצבאיות של חמאס והג'יהאד – מרוואן עיסא ובהאא אבו אלעטא, שנחשב לגורם הפרובלמטי בג'יהאד ולמחרחר הסלמות קבוע.

לפי מקורות פלסטיניים, המצרים דאגו להשאיר את מנהיגי חמאס והג'יהאד בקהיר עד שיסתיים הסבב, כך שתהיה להם יכולת השפעה גבוהה יותר עליהם וכדי להעביר מסרים מישראל בצורה מהירה יותר. מחר ככל הנראה שתי המשלחות של חמאס ושל הג'יהאד ששהו בקהיר יחזרו לעזה, כשמנהיג הג'יהאד האסלאמי ישוב ללבנון, שם הוא שוהה. מקורות בעזה אומרים כי הם מצפים שתוך שבוע ישראל תיישם את ההבנות והמחויבויות שלה, קרי – עוד הקלות לעזה ובראשן הכנסת הכסף הקטרי.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

30 אלף מחבלים הרוגים בעזה

למהה? ביבי למה?? למה בחרנו בכך??

החמאס טיפש. בחשבון פשוט על כל 100 טילים שזרק עלינו הוא מקבל 5 מיליון דולר. למה הפסיק??? פשוט טיפש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו