הרבנים פגשו את הנשיא היהודי: "צריכים לסכל עימותים בין-דתיים"

השבוע התקיימה בקייב פגישה של נציגי מועצת רבני אוקראינה המייצגים חצי מיליון איש, עם הנשיא הנבחר של אוקראינה, מר ולדימיר זלנסקי, יהודי מוצהר. "באוקראינה המודרנית אין אנטישמיות, ותוצאות הבחירות לנשיאות מאשרות זאת", אמרו הרבנים לנשיא

השבוע התקיימה בקייב פגישה של נציגי מועצת רבני אוקראינה עם הנשיא הנבחר של אוקראינה, מר ולדימיר זלנסקי, יהודי מוצהר. במהלך השיחה, הרבנים הראשיים של אזורים שונים במדינה, המייצגים את כמעט חצי מיליון היהודים החיים באוקראינה, סיפרו לנשיא על החיים היהודיים באוקראינה, על המוסדות, הקהילות וההישגים שלהם. הנשיא עודכן על עבודת המוסדות יהודיים ומוסדות החינוך באוקראינה.

במהלך הפגישה הודגש במיוחד כי באוקראינה המודרנית אין אנטישמיות, ותוצאות הבחירות לנשיאות מאשרות זאת. עם זאת, מוקדם מדי להרגע ומנהיגות המדינה צריכה להמשיך במאמצים לסכל עימותים בין-דתיים. בסוף הפגישה הבטיחו הרבנים כי יעשו כל מאמץ כדי לסייע לנשיא להפוך את אוקראינה למדינה שלווה ומשגשגת.

בפגישה נכחו רבנים מכל רחבי המדינה: הרב אברהם וולף (אזור דרום), הרב שלמה ווילהלם (אזור המערב), הרב שמואל קמינצקי (אזור המרכז), הרב פנחס וישצקי (Donbass) הרב משה אסמן, (קייב) והרב משה מוסקוביץ '(אזור המזרח).

צילומים: לשכת הנשיא.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו