Abed Rahim Khatib /Flash90

המתפ"ש הודיע: מרחב הדייג ברצועת עזה יורחב מחדש

לאחר שאמש נכנסה משלחת בכירי המודיעין המצרי לרצועה דרך מעבר ארז כדי לדון עם הנהגת חמאס על ההבנות, הודיעה ישראל כי תגדיל מהבוקר את מרחב הדיג לטווח של עד 12 מיילים: "הצעד מותנה בכיבוד ההסכמות על-ידי הדייגים ברצועה"

מרחב הדייג ברצועת עזה ייפתח הבוקר (שישי) מחדש עד לטווח של 12 מיילים ימיים, כך הודיעה היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים. לפי היחידה מדובר בצעד כחלק מהמדיניות למניעת הידרדרות הומניטארית ברצועת עזה. כמו כן הודגש שמימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות וכל חריגה תטופל על ידי כוחות הביטחון.

על פי ההודעה, "צעד זה הינו כחלק מהמדיניות האזרחית למניעת הדרדרות הומניטארית ברצועת עזה ומתוך מדיניות המבדילה בין טרור לאוכלוסייה בלתי מעורבת". עוד נמסר כי מימוש הצעד מותנה בכך שהדייגים בעזה יכבדו את ההסכמות. "לא תתאפשר חריגה מהטווחים שסוכמו, וכל חריגה תטופל בהתאם על ידי כוחות הביטחון". בנוסף, ברשת קודס דווח כי תתאפשר הכנסת סולר לשימוש תחנת הכוח הפועלת ברצועה.

המשלחת המצרית הגיעה אמש לרצועת עזה, וביום ראשון השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, צפוי להיכנס לרצועה עם הכסף לו מצפים התושבים. העיתון הלבנוני 'אל-אחבאר' דיווח ביום רביעי כי שגריר קטאר במזרח התיכון צפוי להגיע לרצועת עזה כבר בסוף השבוע הקרוב כדי לפקח על תחילת חלוקת כספי המענק הקטארי, שעל חלוקתם הכריז ביום שלישי משרד החוץ של האמירות – כך מפי מקור בחמאס. כזכור, המענק יהיה בגובה 480 מיליון דולר, והוא יכלול גם כספים לרשות הפלסטינית.

מקור מהחמ"ל המשותף של ארגוני הטרור החמאס והג'יהאד האסלאמי אמר ל'אל אחבאר' כי "ההתנגדות נותנת לאויב שבוע אחד לספק תשובות – ההכנות לעימות בשיאן". המקור טען שישראל לא מקיימת את ההתחייבויות, ואיים בתקיפה על תל אביב. על פי מקורות העיתון, משום ש"ישראל לא עומדת בהסכמים" הציבו ארגוני הטרור אולטימטום של שבוע, לפיו אם ישראל לא תעמוד בהבנות המצב ילך וידרדר והעימות יחריף. "הפעם נכה חזק עוד יותר, אם ישראל תמשיך במדיניות החיסולים – מכות חזקות יפלו על תל אביב, מכות שיכללו פעולות צבאיות נוספות", נאמר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו