צילום: פלאש 90

אחרי ההפסד של הימין החדש: התפקיד הבא של איילת שקד?

למרות שאין קשר בין שקד לניסיונות להקמת הקואליציה בראשות נתניהו, מצא זמן נתן אשל החבר בצוות המו"מ, במהלך חג הפסח להיפגש עמה. שקד ואשל סירבו להתייחס לעצם קיום הפגישה ותוכנה. אשל, פעל מאחורי הקלעים לגייס עריקים מכחול לבן

איש סודו של נתניהו נתן אשל, החבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד מול מפלגות יהדות התורה, ש"ס, ישראל ביתנו כולנו ואיחוד מפלגות הימין, נפגש במהלך חג הפסח עם שרת המשפטים היוצאת איילת שקד.

על פי הדיווח בדה מרקר, למרות שאין קשר בין שקד לניסיונות להקמת הקואליציה, מצא זמן אשל במהלך חג הפסח להיפגש עמה. שקד ואשל סירבו להתייחס לעצם קיום הפגישה ותוכנה,

נציין כי שקד שהתמודדה במסגרת הימין החדש יחד עם שותפה הפוליטי נפתלי בנט, לא צפויה לכהן בכנסת הקרובה לאחר שלא עברו את אחוז החסימה.

ההשערות בקרב פרשנים פוליטיים כי שקד תצטרף במוקדם או במאוחר למפלגת הליכוד ותתמודד על מקום ברשימה בכנסת הבאה, בעבר התבטא ח"כ דוד ביטן, בכיר במפלגה, כי באם שקד תתמודד בליכוד הרי שהיא תמוקם בצמרת הרשימה.

באחרונה פורסם כי נתן אשל, פעל מאחורי הקלעים לגייס עריקים ממפלגת כחול לבן ובכך ליצור קואליציה מבלי להיות תלויים ולהישען על אביגדור ליברמן. כיום האפשרות להקים קואליציה ללא ליברמן היא חסרת סיכוי בשל כך שהרוב הנדרש הנו 61, וכעת מספר חברי הכנסת מלבד ליברמן ומפלגתו עומד על 60 בלבד. בשל כך, אשל הפעיל לחצים על מס׳ חברי כנסת חדשים כשהשם החם זה הח"כית החרדית מכחול לבן, עומר ינקלביץ'.

על פי חשיפת יובל קרני בידיעות, אשל פנה לגורמים בכירים במגזר החרדי לבדוק מי משפיע על ינקלביץ' כשההצעה היא להעביר אותה לליכוד. עוד ביקש אשל לבדוק מי הדמות התורנית החרדית שמשפיעה על ינקלביץ'. הוא אף הציע לה ראשות וועדה מכובדת. העיקר להקים קואליציה צרה ולהשאיר את ליברמן בחוץ.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו