צילומים: הלל מאיר ויונתן זינדל - פלאש 90

מחשש לחקירה? בליכוד דרשו לגנוז את יוזמת סמוטריץ נגד היועמ"ש

בליכוד ביקשו לא לקדם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים חקיקה נגד היועץ המשפטי לממשלה. הסיבה: המהלך עלול להתפרש כ"נקמה" נגד מנדלבליט בשל חקירות ראש הממשלה. גורם באיחוד הימין: "הדרישה לא מוכרת לנו ולא מקובלת עלינו"

בליכוד ביקשו לא לקדם במסגרת ההסכמים הקואליציוניים חקיקה נגד היועץ המשפטי לממשלה, כך דווח הערב ב'וואלה'. באחת השיחות הציגו נציגי הליכוד שתי סיבות: הראשונה היא המהלך לקידום פסקת ההתגברות והשנייה היא כי המהלך עלול להתפרש כ"נקמה" נגד מנדלבליט בשל חקירות ראש הממשלה.

על פי דיווח של יקי אדמקר, את הדרישה העיקרית נגד מעמד היועץ המשפטי לממשלה הציגה איחוד מפלגות הימין, בראשותם של חברי הכנסת רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ'. הרפורמה בתפקיד היועמ"ש כללה בין היתר ביטול סמכותו להופיע בבג"ץ נגד הממשלה אך בעיקר תכנית לפיצול תפקידו. בליכוד הבהירו כי הם מעדיפים להימנע מיוזמה כזו.

באחת משיחות המשא ומתן בין הצדדים, הבהירו בליכוד לבכירים באיחוד הימין כי קידום פסקת ההתגברות בכנסת הבאה עלולה להיפגע ככל שהקידום שלה ייעשה עם יוזמות נוספות ומרחיקות לכת בתחום המשפט. בשיחה הועלתה גם הטענה כי המהלך עלול להתפרש כניסיון לפגוע במעמדו של היועמ"ש ברקע חקירות נתניהו.

ב'וואלה' צוטט גורם בליכוד שלא הכחיש כי הועלתה דרישה כזו אך ציין כי "הנספח המשפטי להסכם הקואליציוני עם המפלגות עוד בגיבוש ולא החלטנו מה ייכלל בו". לדבריו, "יש הכרח לבצע שינויים גם בנושאים שקשורים לייעוץ המשפטי לממשלה, למשל קידום חוק היועמ"שים בנוסח שיהיה יותר קרוב למה שהציע ח"כ אמיר אוחנה בכנסת הקודמת". הוא ציין כי "בסוף נצטרך לפחות בשלב הראשון להתמקד בשניים שלושה דברים. אנחנו עדיין מתלבטים במה".

גורם באיחוד מפלגות הימין מסר בתגובה: "הדרישה הזו לא מוכרת לנו, וככל שיש כזו, היא לא מקובלת עלינו. נדרוש להשאיר את זה בהסכם הקואליציוני".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו