מפקד משמרות המהפכה באיראן: "אנו על סף עימות כולל עם האויב"

הגנרל האיראני חוסיין סלאמי אמר כי ארצו נמצאת "ברגע היסטורי מכריע עבור המהפכה האסלאמית". עוד הוסיף הנציג האיראני כי, "האויב, על כל יכולותיו, יפגוש אותנו בשדה הקרב" • שר ההגנה האיראני חתאמי: "נביס את החזית הציונית-אמריקנית"

מפקד משמרות המהפכה של איראן חוסיין סלאמי השמיע הערב (רביעי) איום מלחמה חדש על רקע המתיחות עם ארה"ב, כשהצהיר: "אנחנו על סף עימות כולל עם האויב". לפי סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" אמר סלאמי: "הרגע הזה בהיסטוריה, כיוון שהאויב נכנס לשדה העימות איתנו בכל העוצמה האפשרית, הוא הרגע המכריע ביותר של המהפכה האיסלאמית".

אף על פי שארצות הברית ואיראן הדגישו כי אינן מעוניינות בעימות, שר ההגנה האיראני, אמיר חתאמי, אמר מוקדם יותר היום כי טהראן "תביס את הברית האמריקנית-ציונית". לדבריו, "לאיראן יש את המוכנות הצבאית-הגנתית הגבוהה ביותר כדי להתמודד עם כל סוג של איום ודרישות מופרזות", אמר שר ההגנה. אתמול אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תעמוד לצד ארצות הברית במאבק מול איראן.

בתקשורת האמריקנית, שדיווחה על המתיחות מול איראן, הזכירו בהקשר זה את הביקור שערך לאחרונה היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת בוושינגטון ופגישתו עם מקבילו ג'ון בולטון, שידוע כמי ששש אלי קרב – במיוחד מול איראן. בארה"ב הבהירו: "יש לנו הערכות מבוססות שאיראן מתכננת מתקפות נגד אינטרסים אמריקנים ונגד בנות בריתה באזור".

מוקדם יותר הודיעה איראן באופן רשמי כי היא הפסיקה לפעול על פי חלק ממחויבויותיה בהסכם הגרעין, בעקבות הוראה של מועצת הביטחון שלה, כך אמר גורם בסוכנות הגרעין האיראנית לסוכנות הידיעות ISNA. לדברי הגורם, לאיראן אין מעכשיו הגבלה לייצור של אורניום מועשר ומים כבדים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא הגיוני שיילחמו בשלוש מאות מיליון אמריקאים והמעצמה הישראלית

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו