ונצואלה: גורמים בממשל מדורו נפגשו עם האופוזיציה בנורווגיה

גורמים רשמיים בונצואלה נפגשו עם בכירים באוסלו על ניסיון ההפיכה אולם לא עם גורמי האופוזיציה המזוהים עם טראמפ • בשל המתיחות, ארה"ב השעתה את כל הטיסות שלה לוונצואלה: "איום על ביטחון הנוסעים" • החודש החל ניסיון הפיכה נוסף במדינה

נציגי ממשל ונצואלה ונציגי האופוזיציה המריאו הלילה (חמישי) לאוסלו שבנורווגיה, על מנת לדון בניסיון ההפיכה במדינה. גורם רשמי אך אנונימי אמר לסוכנות הידיעות AP כי ניתן לתאר את השיחות כ"חקירה". פקיד אחר אמר כי שני הצדדים קיבלו הזמנות נפרדות מגורמים בנורווגיה.

שגריר ונצואלה באו"ם חורחה ולרו, אמר כי השיחות נערכו בנורווגיה בין ממשלת ונצואלה לבין "החלק הדמוקרטי" של האופוזיציה, אולם לא עם הגורמים שנתמכו על ידי נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. לדברי ולרו, "יש אופוזיציה שאפשר לסווג אותה כדמוקרטית, אבל ישנם עוד גורמים הנתמכים על ידי ארצות הברית". עוד הוסיף כי "אני יכול לאשר שמתקיימים דיאלוגים, אך אינני יכול להיכנס לפרטים.

בתוך כך, ממשל טראמפ השעה את כל הטיסות בין ארצות הברית לוונצואלה. זאת, בשל המתיחות במדינה והחשש הביטחוני לאמריקנים. בהצהרת המשרד לביטחון הפנים נכתב כי "קביעה זו מבוססת על חוסר היציבות הפוליטית המתמשכת, המתחים הגוברים בוונצואלה, והסיכון לטיסות".

בתחילת החודש, כזכור, ניסיון ההפיכה עלה מדרגה כאשר האופוזיציה במדינה הדרום אמריקנית השתלטה על בסיס צבאי בבירה קראקס. יו"ר האופוזיציה, חואן גואידו, קרא לכל אזרחי המדינה לצאת לרחובות ואמר כי "החל שלב המהפכה הסופי".

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו