Yonatan Sindel/Flash90

שליח טראמפ למזרח התיכון: "לא נתפשר על ביטחונה של ישראל"

ג'ייסון גרינבלט התייחס ל-"תכנית המאה" וציין כי זו תוצג לאחר הקמת הממשלה בישראל, ובתום חגי הרמדאן ושבועות. "אנו מקווים להגיע להסכם מקיף, ואם לא ניתן להשיג זאת, אז לנקוט בצעדים חיוביים שיסייעו גם לפלסטינים וגם לישראלים באזור"

ג'ייסון גרינבלט, שליח נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למזרח התיכון, התייחס ל-"תכנית המאה" וציין כי זו תוצג לאחר הקמת הממשלה בישראל, ובתום חגי הרמדאן ושבועות. במפגש עם חבר הנאמנים של הקונגרס היהודי העולמי, אמר גרינבלט: "התוכנית לא תתפשר על ביטחונה של ישראל. לישראלים יש חבר יקר בבית הלבן".

גרינבלט אמר לחברי הועידה: "אנו יודעים כי האתגרים העומדים בפנינו להגעה להסכם שלום הנם רבים מאוד. אנו מקווים להגיע להסכם מקיף, ואם לא ניתן להשיג זאת, אז לנקוט בצעדים חיוביים שיסייעו גם לפלסטינים וגם לישראלים באזור.

"צוות המשא ומתן האמריקני היה בקשר עם הפלסטינים, הישראלים והאירופאים", אמר גרינבלט, והוסיף כי מועד פרסום התכנית הכי מוקדם יהיה רק לאחר הקמתה של ממשלת ישראל החדשה, ורק לאחר חגי הרמדאן ושבועות. "לא נוכל לקיים את העסקה אלא אם כן שני הצדדים ירצו בה", אמר.

"אני רוצה להאמין שעם ישראל וממשלת ישראל מכירים בכך שלא היה ידיד גדול יותר לישראל מאשר הנשיא טראמפ. התוכנית שלנו לא תתפשר על ביטחונה של ישראל. על הישראלים לבחון זאת מתוך הבנה כי יש להם חבר יקר בבית הלבן. התוכנית הזאת מגיעה מחבר קרוב", הוסיף גרינבלט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו