Yonatan Sindel/Flash90

איחוד הימין: "דורשים את החינוך והמשפטים – הפערים יכולים להיפתר"

בסיעת איחוד מפלגות הימין היגבו לדיווח כי יסכימו לבחון חלופת אחרות למשרד המשפטים: "דרישתנו בסוגיית התיקים הייתה ועודנה כמו בממשלה הקודמת". על יתר הנושאים: "הפערים הקיימים בתחום ההתיישבות צריכים ויכולים להגיע לכדי פיתרון עוד היום"

בסיעת איחוד מפלגות הימין היגבו הבוקר לדיווח כי יסכימו לבחון חלופת אחרות למשרד המשפטים ומסרו כי, "דרישתנו בסוגיית התיקים הייתה ועודנה תיק החינוך והמשפטים, כמו בממשלה הקודמת. אנחנו קוראים לחברינו בליכוד להתכנס למו"מ אינטנסיבי כדי להקים ממשלה לאומית כפי שהובטח לבוחרים".

במפלגה של רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ מתייחסים גם למשבר שפרץ סביב ענייני מדיניות הנוגעים ליהודה ושומרון ומסרו כי, "הפערים הקיימים בתחום ההתיישבות צריכים ויכולים להגיע לכדי פיתרון עוד היום. זהו אינטרס ליכודי לא פחות מאינטרס שלנו וההתעקשות שלא להתקדם לא מובנת לנו".

הבוקר דווח ב'כאן חדשות' כי, בצוות המשא ומתן הקואליציוני של איחוד מפלגות הימין העלו שתי חלופות שיכולות להיות רלוונטיות מבחינתם על מנת לוותר על תיק המשפטים. החלופה הראשונה היא תיק האוצר, שנחשב לאחד משלושת התיקים הבכירים. שר האוצר הנוכחי, משה כחלון, עדיין לא מקיים משא ומתן עם הליכוד ועל כן האפשרות הופכת לריאלית.

החלופה השנייה שהוזכרה על ידי המפלגה היא החזרת תיק השיכון למתכונת שבה היה קיים לפני 20 שנה, כשנחשב אז לתיק ביצועי משמעותי. כלומר, לחבר לתיק השיכון את מנהל מקרקעי ישראל, מנהל התכנון ואת החטיבה להתיישבות. במצב כזה, באיחוד הימין מוכנים לשקול את קבלת משרד השיכון במקום תיק המשפטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו