Yonatan Sindel/Flash90

חברות עם אלדד יניב וגדעון סער? "נתניהו חזר בו בגלל בנו יאיר"

גורמים במפלגות החרדיות טוענים כי ההחלטה להוריד מן הפרק את המועמדות של עו״ד מיכל רוזנבוים נובעת מכך שפעיל השמאל אלדד יניב כתב ברשתות החברתיות שרוזנבוים היא ידידתו. עוד נטען: היא שותפה במשרד עם חבר של גדעון סער

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אתמול (שני) בצהריים כי הקואליציה תתמוך בשני מועמדים לתפקיד מבקר המדינה – מתניהו אנגלמן ועו"ד מיכל רוזנבוים, אבל שעה וחצי לפני סגירת הרשימה להגשת המועמדויות, הודיע כי הוא מסיר את תמיכתו ברוזנבוים. למה הוסרה מועמדותה ברגע האחרון?

בכירים ביהדות התורה צוטטו ב'ווינט' שאמרו כי הם נדהמו לשמוע על ההחלטה של נתניהו וכי לא הבינו בתחילה מדוע הוחלט לפסול אותה. ביהדות התורה היו מי שהצביעו על ציוץ שבו כתב פעיל השמאל אלדד יניב כי עו"ד רוזנבוים היא ידידה שלו. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, השיב לציוצו של יניב והתכתש עימו פומבית ברשת החברתית, תוך השמצות על המועמדת. לדברי גורמים ביהדות התורה, לחלופת הציוצים יש קשר לביטול מינויה של רוזנבוים.

ב'וואלה' דווח כי גורמים המעורים במגעים שהתנהלו מאחורי הקלעים טוענים כי מועמדותה של רוזנבוים נשקלה מחדש בעקבות הקשר שלה לח"כ גדעון סער. ‏רוזנבוים, שהיום עומדת בראש משרד פרטי משלה, הייתה בעבר שותפה במשרד עורכי הדין שרקון-בן עמי-רוזנבוים-אשר ושות'. השותף הבכיר במשרדה הקודם, אילן שרקון, נחשב למקורב במיוחד לסער ואפילו חלק איתו משרד עורכי דין בסוף שנות ה-90. לטענת הגורמים, נתניהו ידע מראש על הקשר של רוזנבוים לשרקון ומשם לסער, אך לאחר שהודיע על מועמדותה שקל זאת מחדש והחליט להסיר את תמיכתו מהמהלך.

בלשכת ראש הממשלה הכחישו כי יש כל קשר לבנו של ראש הממשלה או לח"כ סער וחזרו על ההצהרה כי רוזנבוים הסירה את מועמדותה מרצונה. "קשקוש", נמסר. "מיכל הסירה את מועמדותה כדי שהקואליציה תוכל לרכז מאמץ לבחירת מועמד אחד מול המועמד היחיד שהציגה האופוזיציה".

מפלגת הבית היהודי היא זו שהציעה את המועמד אנגלמן, שהיה מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה ומנכ"ל הוועדה לתכנון ותקצוב של ההשכלה הגבוהה. את מועמדותה של רוזנבוים שכאמור לא תצא אל הפועל קידם יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן. מועמד האופוזיציה הוא האלוף במיל' גיורא רום, והוא נחשב למועמד המוביל לפי שעה, בין היתר מכיוון שמדובר בהצבעה חשאית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו