Abir Sultan/Flash 90

בד"ץ 'קהילות' מפרסם הנחיות חדשות ופרטניות לבדיקת פירות וירקות

בעקבות הימצאות נגיעות גבוהה וחריגה בעונה זו של הקיץ, בד"ץ קהילות מפרסם הנחיות חדשות ופרטניות לבדיקה ושטיפה של פירות וירקות שיש בהם חשש נגיעות • ההנחיות שפורסמו מיועדות רק לצרכנים פרטיים, ואילו מטבחים מוסדיים, קייטרינגים ומפעלי מזון קיבלו הנחיות אחרות המותאמות לכמויות גדולות.

בעקבות ממצאי נגיעות גבוהה שהתגלו בבדיקות המדגמיות הקבועות שנערכות בפירות והירקות, הורו רבני בד"ץ קהילות לשנות את הנחיות הבדיקה לגבי אותם פירות וירקות שיש בהם חשש נגיעות גבוה ולעדכן על כך את הציבור הרחב, כדי שיידעו להיזהר ולהימנע ממכשולות.

הרשימה החדשה של הבד"ץ כוללת הנחיות לגבי הפירות והירקות הבאים: פלפל, מלפפון, עגבנייה ועגבניית שרי, חציל, בצל ישראלי, שום, סלק, גזר, קישוא, תות שדה, ענבים וכלל פירות הקיץ. בטבלה שפורסמה ישנן הנחיות פרטניות לגבי כל שלבי הבדיקה והשטיפה שיש לבצע בכל פרי וירק מהרשימה הנ"ל.

עם זאת, במערכת הכשרות של בד"ץ קהילות ביקשו להדגיש שההנחיות שפורסמו לרבים מתייחסות רק לבדיקה לצריכה ביתית, ואילו למפעלי מזון, מטבחים וקייטרינגים, ההנחיה היא להשרות בסבון את כל הטעון שטיפה, כיון שבכמויות גדולות קשה לסמוך שישפשפו היטב כל פרי וירק בפני עצמו ועל כן ההנחיה מחמירה יותר.

עוד הוסיפו, כי ככל שיחולו שינויים במצב הנגיעות תצא על כך הודעה נפרדת לציבור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו