נתניהו: "מי שמחליט בזמן אמת זה הממשלה, המבקר בודק לאחר מכן"

בראיון מאולתר התייחס ראש הממשלה לבחירת מבקר המדינה אותו הגדיר כ"איש טוב, האיש המתאים". על עמדתו של אנגלמן שאינו חושב שהמבקר צריך להיות מעורב בזמן אמת: "זה באמת דבר מופלא שהוא עושה דבר שמקובל בכל העולם"

בראיון מאולתר ל'חדשות 12' התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לבחירת מבקר המדינה, מועמדו מתניהו אנגלמן, שנבחר ברוב של 67 ח"כים, ואמר כי הוא מרוצה "מאוד" מהתוצאה. "הוא איש טוב, האיש המתאים", כך נתניהו.

על כך שאנגלמן תומך בביצוע ביקורת לאחר מעשה ולא בזמן אמת אמר כי, "זה באמת דבר מופלא שהוא עושה דבר שמקובל בכל העולם, אז איך יכול להיות שהוא יחליט דבר כזה". לדבריו, "מי שמחליט בזמן אמת זה הממשלה שנבחרה, המבקר בודק לאחר מכן. תחשוב רגע אם מפקד צבאי צריך ללכת למבקר לפני שהוא מחליט החלטה כל שהיא".

גורם בליכוד התייחס אחר הצהריים לתוצאות הבחירות לתפקיד מבקר המדינה ואמר כי, "זהו ניצחון ענק לנתניהו בהצבעה על מבקר המדינה. התמיכה במתניהו היא הצבעת מחאה נגד הניסיון להחליף את הרשות המבצעת בגורמי ביקורת שלא נבחרו. זאת התפיסה של המבקר הנכנס כפי שהביע אותה בפגישות עם הח״כים".

עוד הוסיף הגורם כי, "ראש הממשלה נרתם אישית לטלפונים ולחץ על הח״כים לטובת הבחירה במתניהו, יחד עם השר אלקין וראשי הסיעות. ח״כים רבים ציינו כי הם התרשמו מאוד מניסיונו של אנגלמן ומכוונתו לבצע שינויים במערכת כך שהיא תבצע ביקורת ותיקון ולא ניהול בפועל שמחליף את גורמי הממשלה".

לאחר התוצאות התקשר ראש הממשלה נתניהו התקשר למבקר המדינה הנבחר מתניהו אנגלמן ובירך אותו על היבחרו לתפקיד. ראש הממשלה אמר לו: "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל – בלי שום שיקול אחר".

גורמים במערכת הפוליטית מגדירים את התוצאה כניצחון משמעותי לנתניהו וכישלון לאופוזיציה. כשלפחות שני חברי כנסת מהאופוזיציה הצביעו בעד המועמד שלו, כשמעומד האופוזיציה קיבל 48 קולות בלבד. ייתכן וסיבה לכך היא שהמועמד השני, גירוא רום הוא אלוף במיל' וטייס קרב לשעבר, מה שהקשה על ח"כים ערביים לתמוך בו.

בשיחה שקיים לאחר הניצחון עם 'חדשות JDN' אמר השר זאב אלקין, שהיה מי שהוביל את הניצחון וניהל מגעים עם חברי אופזיציה, כי להערכתו היו יותר משניים מחבריי האופוזיציה שתמכו במועמדתו של אנגלמן, ומנגד היו חברי בקואליציה, גם בליכוד שהציבו למועמד האופוזיציה. גורם בליכוד צוטט הערב ב'כאן חדשות אומר כי, "הצלחנו לגייס ח"כים מכחול-לבן ומהעבודה לטובת אנגלמן".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו