Yonatan Sindel/Flash90

הישג לשפיר ושמולי: הבחירות לראשות העבודה ייערכו בקרב כלל חברי המפלגה

הנהלת מפלגת העבודה החליטה כי הבחירות לראשות המפלגה ייערכו בקרב כלל חברי המפלגה ב-2 ביולי. ההצעה כפופה לאישור סופי של ועידת המפלגה. ההנהלה גם תציע כי תוגש אותה רשימה לכנסת שהתמודדה בבחירות הקודמות

מפלגת העבודה הודיעה היום (חמישי) כי הבחירות לראשות המפלגה ייערכו בקרב כלל חברי המפלגה ולא רק בקרב חברי הוועידה. "בדיון שערכה היום הנהלת מפלגת העבודה, התקבלה המלצתה של ועדת החוקה, בראשות פרופסור דוד ליבאי, להעלות בועידה בשבוע הבא הצעה לפיה יערכו בחירות לראשות המפלגה, בקרב כלל חברי המפלגה, ב-2.7", כך נמסר מטעם המפלגה.

במערכת הפוליטית מגדירים את ההחלטה כהשיג לחברי הכנסת איציק שמולי וסתיו שפיר ששוקלים להתמודד על התפקיד והודיעו כי הם מעוניינים כי הבחירות יהיו בקרב כלל חברי המפלגה, שם הם יותר פופולריים. לעומת זאת, ח"כ עמיר פרץ שאף הוא בין המתמודדים אמר כי הוא מעוניין בכך שחברי הוועידה המצומצמת יבחרו את יושב הראש הבא.

לגבי הרשימה לכנסת נמסר מהמפלגה כי, "בנוגע לבחירות לרשימת המועמדים לכנסת, הוחלט להביא לאישור הועידה הצעה לשימור הרשימה הנוכחית לכנסת כפי שהיא. בנוסף החליטה ההנהלה כי במידה וההחלטה על שימור הרשימה לכנסת לא תעבור בועידה – יתקיימו פריימריס לחברי הכנסת בקרב כלל המתפקדים".

כזכור, בדיון שערכה השבוע הנהלת מפלגת העבודה יחד עם חברי הכנסת הוחלט לכנס את ועידת המפלגה בשבוע הבא, ביום רביעי. לועידת המפלגה תובא הצעה לפיה יערכו בחירות לראשות המפלגה, בקרב כלל חברי המפלגה, ב-2.7. בנוסף, הוחלט כי ועדת החוקה של המפלגה תתכנס על מנת לבחון את חוקיות ההצעה הנוספת של ח"כ עמיר פרץ לבחירת יו"ר מפלגה בקרב חברי הועידה, הצעה שכאמור נדחתה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו