Noam Moskowitz / Flash90

נחשף: מדוע סירב נתניהו למנות את סמוטריץ' לשר המשפטים

הערב נחשף כי מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל הבהיר לח"כ סמוטריץ' כי תיק המשפטים לא יופקד בידיו אלא בידי ח"כ אחר המקורב לנתניהו. במפלגת הליכוד מיהרו להוציא הכחשה לדברים וטענו כי "הדיווח אינו נכון ומשולל כל יסוד"

במהלך המשא ומתן הקואליציוני דרש ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקבל לידיו את תיק המשפטים בטענה כי התיק היה בידי הציונות הדתית בכנסת ה-20 כאשר איילת שקד החזיקה בו. לדבריו, אך טבעי שהתיק יעבור לידיו לאחר שהימין החדש בו התמודדה שקד לא עברה את אחוז החסימה.

אלא שהערב נחשף בכאן 11 כי מקורבו של ראש הממשלה נתניהו, נתן אשל הבהיר לח"כ בצלאל סמוטריץ' כי תיק המשפטים לא יופקד בידיו אלא בידי ח"כ אחר המקורב לנתניהו.

בשיחה שניהל עם סמוטריץ', אמר אשל כי "המפתח לגורל המשפטי של נתניהו ומשפחתו בידי שר המשפטים הבא, אין סיכוי שזה יהיה אתה".

השיחה בין סמוטריץ׳ לאשל התקיימה במשרד רה״מ שעות לפני פיזור הכנסת ובנוכחות מספר משתתפים. אשל ביקש להעביר לסמוטריץ׳ מסר לפיו אין מדובר בעניין פוליטי אלא אישי, ולכן אין סיכוי שדרישתו תתקבל.

נתן אשל מסר בתגובה: נושא תיק המשפטים מעולם לא היה נושא לשיחה. אמרנו שהתיק לא ימסר לאף מפלגה וכך יהיה. המצאות של סיפורים אולי עושות טוב למי שלא מקבל את מבוקשו, אבל לאמת אין להם קשר. סמוטריץ׳ סרב להתייחס לדברים.

במפלגת הליכוד מיהרו להוציא הכחשה לדברים וטענו כי "הדיווח על דברים שנאמרו כביכול לסמוטריץ׳ בעניין תיק המשפטים – אינו נכון ומשולל כל יסוד. לא היו דברים מעולם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו