צילום: נתי שוחט / פלאש 90

ברקע המחאה: הממשלה בוחנת הפעלה מחדש של שדה התעופה באילת

לאחר מאבק ממושך של תושבי העיר אילת, תיבחן אפשרות להעביר את פעילות טיסות הפנים לשדה הישן באילת, ולהותיר לעת עתה רק את הטיסות הבינלאומיות בנמל התעופה רמון. בעוד מספר שבועות צפוי שדה דב להיסגר לצמיתות לטיסות פנים

בעקבות מחאת תושבי העיר אילת נגד סגירת שדה התעופה 'שדה דב' בעיר תל אביב, הממשלה בוחנת הפעלה מחדש של שדה התעופה הישן באילת שנסגר לפני כשלושה חודשים לאחר פתיחתו של נמל התעופה רמון הממוקם בסמיכות לעיר אילת.

על פי הדיווח בכאן 11, תיבחן אפשרות להעביר את פעילות טיסות הפנים לשדה באילת, ולהותיר לעת עתה רק את הטיסות הבינלאומיות בנמל התעופה רמון.

מזה מספר שנים מנהלים תושבי העיר אילת מאבק נגד הכוונה לסגור נמל התעופה שדה דב השוכן על קרקעות פרטיות ואשר ניתן צו על ידי בג"צ לפנותו. בעבר הצליחו תושבי העיר בלחץ כבד לדחות את מועד הפינוי מספר פעמים, אך כעת נראה כי זהו השלב הסופי ובעוד כשבועיים ייסגר שדה דב באופן סופי ועליו ייבנו עשרות אלפי יחידות דיור.

ראש העיר אילת הודיע אמש ללשכת ראש הממשלה כי לא יגיעו לפגישה אליה זומן היום (ראשון) כפגישת המשך לפגישה הקודמת עמו. "לא נגיע לישיבה שהיא מנוגדת בתכלית הניגוד להחלטת ראש הממשלה, שנאמרה בצורה חדה ונטולת יכולת לפרשנות", כתב ראש העירייה לראש לשכת רה"מ.

תושבי העיר טוענים כי לאחר סגירתו של שדה התעופה בעיר והעתקת הטיסות אל מחוצה לו, כמו גם סגירת שדה דב, תנחית מכת מוות על העיר ועל תושביה הנזקקים לקבל טיפול רפואי במרכז הארץ. בעקבות כך, שוקלים בממשלה כעת אופציה חלופית שתקל על התושבים, ולפתוח שוב את נמל התעופה הישן בעיר.

בעקבות כך, רשות שדות התעופה האחראית על תפעול ואחזקת כלל נמלי התעופה בארץ הבהירו כי כל המערכות שהיו בשדה בעיר אילת פורקו, ובכללן המערכות המבצעיות, הניווט והתאורה. על מנת להשמיש חזרה את השדה באילת זה תהליך של כשנה בעיקר ריבוד וחיזוק המסלול הישן.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו