בפרשת המרגלים: מאות עלו לקברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה • צפו

הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כפל חארת' שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-650 מתפללים

הלילה התקיימה כניסת מתפללים למתחם קברם של יהושע בן נון וכלב בן יפונה בכפר כפל חארת' שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-650 מתפללים. כניסה ועלייה אל הקבר מתאפשרות אחת למספר חודשים בתיאום ובליווי של צה"ל וכוחות הביטחון.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהיה בין הנכנסים הלילה אמר: "באנו לכאן כדי להתחזק מדמותו ומכוחו של יהשע בן נון, מנהיג, שלא חשש ואמר: "עלה נעלה וירשנו את הארץ, כי יכול נוכל לה". מי שהנהיג את כניסת עם ישראל לארץ ישראל, ולא חשש מההתמודדות, הוא האדם הנכון ביותר ללמוד ממנו". דגן הודה לכוחות הבטחון שליוו את הכניסה, לחטיבת אפרים בראשות מח"ט אל"מ עידן כץ וקצין הגמר סרן דימה ולמנהלת המקומות הקדושים של המועצה האזורית שומרון.

קצין ההגנה המרחבית של חטיבת אפרים, סרן דימה סקורניאקוב, אמר כי, "מספר פעמים בשנה לוחמי צה"ל מאבטחים כניסה אל הקברים, במטרה לאפשר את התפילות במקום, בהערכות ותכנון מקדים. הכניסות אל הכפר נעשות באופן מרוכז ומסודר, ובתיאום של הגורמים המארגנים. כלל גורמי הביטחון פועלים על מנת לאפשר כניסה בטוחה ולשמור על בטחון המתפללים".

צילום: דובר צה"ל ופייגא מרקס

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו