Edi Israel /Flash90

הבריטים מודאגים מהסלמה; איראן: "האויב יתחרט על עיכוב מיכלית הנפט"

סגן מפקד משמרות המהפכה התייחס לבריטניה כאל "אויב" ואמר כי "נכריז בקרוב על תגובה ראויה לתוקפנות, בריטניה וארה"ב יצטערו על התקרית" • שר החוץ של בריטניה אמר כי הוא מודאג מההסלמה במפרץ והבהיר שמדינתו אינה מעוניינת בהחרפת המצב

סגן מפקד משמרות המהפכה האיראניים, האדמירל עלי פאדאווי, הכריז היום (חמישי) כי ברטיניה תתחרט על עיכוב מכלית הנפט וכי איראן תצא בקרוב לפעולת תגמול. לדבריו: "האויב יתחרט בקרוב על עיכוב מכלית הנפט. נכריז בקרוב על תגובה ראויה לתוקפנות". פדאווי אל בריטניה כאל "אויב" ואמר כי "האויב מחפש דרכים חדשות לפגוע בנו בכל יום. משמרות המהפכה ימשיכו להגן על המהפכה כמו שעשו בארבעים השנים האחרונות".

מוקדם יותר היום התייחס שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, בריאיון בערוץ "אל-מיאדין" לתקרית שבה בריטניה התשלטה על מיכלית נפט איראנית: "מדובר במעשה פיראטי, וברור לנו שבריטניה ביצעה את ההשתלטות על הספינה בשליחות ארה"ב". זריף הוסיף: "מדינות העולם מנסות ללחוץ על איראן . בעבר, לאיראן לא היה כסף ויכולות להתמודד עם הלחצים הללו, אבל היום אנחנו אחת המדינות החזקות באזור. אנחנו לא רוצים מלחמה, אבל אם נהיה נתונים למתקפה אנחנו לא נהסס להגן על עצמנו".

בריטניה השתלטה על מכלית נפט איראנית; טהרן: נגיב בצעד דומה

מוקדם יותר הכחיש משמר החופים האיראני את הדיווחים לפיהם נכשל בעצירת מכלית נפט בריטית היום בבוקר. בריטניה טוענת כי מספר ספינות של משמר החופים האיראני ניסו לעכב מכלית המניפה את דגל בריטניה במפרת הפרסי. דובר הממשלה הבריטית מסר: "בניגוד לחוק הבינלאומי, שלוש סירות איראניות ניסו להסיט ממסלולה את אוניית המסחר 'המורשת הבריטית' במצרי הורמוז. HMS מונטרוס (ספינה של הצי המלכותי הבריטי) נאלצה לחצוץ בין כלי השיט האיראניים לאונייה הבריטית ולהזהירן כמה פעמים, עד שאלו הסתובבו. אנחנו מודאגים מהתקרית ומפצירים באיראנים שלא להסלים את המצב באזור".

שר החוץ של בריטניה ג'רמי האנט אמר היום בריאיון לרשת אל-ג'זירה כי הוא מודאג מההסלמה במפרץ והבהיר שמדינתו אינה מעוניינת בהחרפת המצב. זאת בתגובה לניסיון איראן למנוע ממכלית של הממלכה לעבור במצרי הורמוז. כמו כן, האנט אמר כי הוא גאה בצי הבריטי על שהצליח להדוף הכוחות האיראנים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו