אבל כבד: המשפיע בחסידות חב"ד הלך לעולמו בגיל 61

עם צאת השבת התקבלה הידיעה כי דקות לפני כניסת השבת הלך לעולמו המשפיע החסידי ר' לוי יצחק גינזבורג זצ"ל. הרב גינזבורג עבר אירוע מוחי לפני כשבועיים. הלווייתו תצא בשעה 23:30 לעבר בית העלמין באחיעזר.

עם צאת השבת התקבלה הידיעה על פטירתו של המשפיע הרב לוי יצחק גינזבורג זצ"ל והוא בן 61. הרב גינזבורג עבר אירוע מוחי לפני כשבועיים, ודקות ספורות לפני כניסת השבת השיב את נשמתו לבוראה.

הרב גינזבורג זצ"ל כיהן כמשפיע בישיבת תומכי תמימים בכפר ובישיבה בראשל"צ. הלווייתו תצא בשעה 23:30 לעבר בית העלמין באחיעזר. נולד לרב שלום יהודה לייב גינזבורג ולאמו מרת זהבה. בשעת הברית קראו לו הוריו בשם לוי יצחק על שם אביו של הרבי, הגאון המקובל ר' לוי יצחק שניאורסון.

בצעירותו למד תקופה קצרה בישיבה הליטאית "קרלין", ולאחר מכן עבר ללמוד בישיבת תומכי תמימים לוד. בזמן לימודיו בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד התחבב על המשפיע ר' מענדל פוטרפס ונחשב לאחד מגדולי מושפעיו. בשנת תשל"ז נמנה על הקבוצה המייסדת של ישיבת תומכי תמימים מגדל העמק.

לקראת שנת הלימודים תש"מ נסע ללמוד בישיבת תומכי תמימים המרכזית בחצר הרבי ב-770 במסגרת שנת ה'קבוצה'. במהלך הקבוצה למד בישיבת תומכי תמימים המרכזית ב-770, ואף זכה לשמש כחוזר על שיחותיו של הרבי.

לאחר נישואיו עם רעייתו מרים יפה בתו של הרב יעקב פלס, החל לשמש בהוראת הרבי כמשפיע בישיבת תומכי תמימים כפר חב"ד, ונשא בתפקיד כעשרים שנה עד שעבר לשמש כמשפיע בישיבת תומכי תמימים ראשון לציון. ידוע ב'קאך' מיוחד בלימוד ה"דבר מלכות". כתב טור בשבועון כפר חב"ד במשך שנים רבות ומאז הקמתו של השבועון בית משיח עבר לכתוב שם את טורו הקבוע -"התוועדות חסידית", כן שימש כחבר הנהלת מטה משיח ארץ הקודש. בעבר, עמד בראש "מטה הקהל" ו"מבצע יום הולדת" בצעירי אגודת חב"ד בארץ הקודש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו