אש במחסן שהותקף מהאוויר (צילום מסך מרשת אל-ערביה)

דיווח: ישראל אחראית לתקיפה בעיראק ביום שישי האחרון

מחקירה ראשונית עולה כי מזל"ט ישראלי שוגר מבסיס אמריקני הממוקם בסוריה - והוא שהפציץ את המחנה הצבאי צפונית לבגדד, כך מדווח העיתון אל-ג'רידה מפי בכיר במשמרות המהפכה. בתקיפה נהרגו אנשי משמרות המהפכה ופעילים של ארגון חזבאללה

עיתון אל ג'רידה, היוצא לאור בכווית, מדווח היום (ראשון) מפי מקור בכוח קודס של משמרות המהפכה כי מחקירה ראשונית עולה שישראל היא זו שביצעה את התקיפה על בסיס במחוז סלאח א-דין צפונית לבגדד, עיראק, במהלכה נהרגו אנשי משמרות המהפכה ופעילים של ארגון חזבאללה. לפי אותו מקור מזל"ט ישראלי שוגר מבסיס אמריקני בסוריה, "א-תנף", והוא שהפציץ את המחנה הצבאי "אל-שוהדא" של מיליציית "אל-חשד אל-שעבי". בבסיס היו מחסני טילים לטווח קצר ולטווח בינוני.

הגורם ציין כי משמרות המהפכה הגיעו למסקנה זו לאחר שהבינו כי סוג הטילים שהפציץ את הבסיס הוא אותו דגם אשר נעשה בו שימוש בהפצצות בסוריה המיוחסות לישראל.

העיתון אל ג'רידה מצטט מקורות עיראקים שאמרו לעיתון כי ככל הנראה שממשלת עיראק לא תודה שישראל היא זו שביצעה את התקיפה, מכיוון שהממשלה נמצאת במצב קשה והודאה כזו תביא לביקורת עליה בנוגע לתפקיד הכוחות האמריקנים במדינה.

כזכור, ביום שישי האחרון דיווחנו כי כלי טיס בלתי-מאויש תקף מחסן טילים איראניים בבסיס של מיליציות שיעיות בעיראק, ברשת אל-ערביה דווח כי היו נפגעים בתקיפה, בהם לוחמים משורות משמרות המהפכה של איראן וחיזבאללה. התקיפה, שהתרחשה בשעות הבוקר המוקדמות במחוז סלאח א-דין. צבא עיראק אישר את דבר התקיפה, אך לא פירט אילו יעדים בבסיס הופצצו.

לפי הדיווח, בהפצצה נהרגו כמה בני אדם משורות החיזבאללה ומשמרות המהפכה של איראן. מקור מסר לרשת אל ערבייה כי בבסיס שהופצץ היו טילים בליסטיים מייצור איראני, שהועברו לאחרונה והוסתרו בתוך משאיות קירור שהובילו מזון. בתמונות מהמקום נראית שריפה גדולה שהתחוללה לאחר התקיפה.

ראש מועצת השבטים הערבים בעיראק אמר כי בתקרית נרשמו מספר הרוגים ופצועים, הן מקרב לוחמי חיזבאללה והן ממשמרות המהפכה של איראן. לדבריו, זו תוצאה של הפגזה שבוצעה על ידי מטוס עלום, במוצב הצבאי הנמצא במחוז צלאח א-דין העיראקי. הוא הוסיף בשיחה עם אל ערביה כי במוצב שהופץ היו טילים בליסטים מתוצרת איראן, שהועברו אליו לאחרונה באמצעות משאיות שנועדו להובלת אוכל בקירור.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו