צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

אוהד ישראל: בוריס ג׳ונסון נבחר לראש ממשלת בריטניה

המפלגה השמרנית בבריטניה הכריעה: בוריס ג'ונסון יחליף את תרזה מיי בראשות הממשלה, ראש העיר לונדון לשעבר, שכיהן כשר החוץ, ייפגש מחר עם המלכה ויקבל את המנדט להקים ממשלה. ג'ונסון אוהד ישראל והצהיר בעבר שהוא "ציוני נלהב"

ראש ממשלה חדש בבריטניה – בוריס ג׳ונסון הידוע באהדתו הגדולה לישראל. ג׳ונסון הוכרז לפני זמן קצר כמחליף של תרזה מיי בתפקיד ראש ממשלת בריטניה לאחר שזכה ברוב הקולות בהצבעה שנערכה בקרב כ-160 אלף חברי המפלגה השמרנית.

ג'ונסון, שהיה בעבר שר חוץ וראש העיר לונדון, אמור להיכנס לתפקידו כבר מחר. תרזה מיי תגיע מחר לארמון בקינגהאם ותמסור את מכתב ההתפטרות למלכה אליזבת. אחרי קבלת המכתב תזמן המלכה את ג'ונסון לארמון.

ג'ונסון נחשב לפייבוריט ברור במירוץ לאור העובדה שהרוב המכריע של המפלגה השמרנית תומך בברקזיט, ההיפרדות מאירופה. ג'ונסון הנהיג את מחנה הברקזיט במשאל העם ב-2016, והפך למועמד המוביל להחליף את מיי מאז שהתפטר מהממשלה שלה אשתקד בעקבות מחלוקות על הליך הפרישה.

ג'ונסון נחשב לאוהד ישראל, ובעבר הצהיר שהוא "ציוני נלהב". כראש העיר לונדון הוביל מאבק בתנועת ה-BDS, וביקר בארץ ב-2015. שנה לאחר מכן הגיע גם להלווייתו של הנשיא לשעבר שמעון פרס. ג'ונסון אמר שהוא תומך בזכות ישראל להגנה עצמית, אך הגדיר את תגובתה בצוק איתן "לא-פרופורציונלית". בצעירותו, ב-1984, הוא התנדב בקיבוץ כפר הנשיא.


עם רה"מ נתניהו. (צילום: קובי גדעון / לע"מ)

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תודה רבה להשם ששומע תפילה
ונבחר אוהד ישראל
ולא השונא ימח שמו וזכר זכרו

לא לשכוח שמה שרואים מכאן….

נראה שהאנגלים מעתיקים את ארצות הברית.
כמו שיש טראמפ עכשיו יש ג'ונסון. יפה ליהודים.
הכל מאיתו ית'. השגחה פרטית.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו