צילום: רועי אלימה / פלאש 90

בפעם השנייה: בג"ץ דחה עתירה לפרסם את תמלילי מוזס ונתניהו

בג"ץ דחה את עתירת עורכי הדין שחר בן מאיר ויובל יועז, שביקשו להורות ליועמ"ש לפרסם את תמלילי השיחות שנערכו בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. מדובר בהקלטות המהוות חלק מחומרי החקירה בתיק 2000

בג"ץ דחה את עתירת עורכי הדין שחר בן מאיר ויובל יועז, שביקשו להורות ליועמ"ש לפרסם את תמלילי השיחות שנערכו בין ראש הממשלה נתניהו למו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס. מדובר בהקלטות המהוות חלק מחומרי החקירה בתיק 2000.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הגיש לבג"ץ תגובה מקדמית לעתירה בה הוא מתבקש, שוב, למסור ולפרסם בציבור את תמליל השיחות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין המו"ל ובעל השליטה ב"ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס, המהווים חלק מחומרי החקירה בתיק 2000. היועמ"ש התנגד להעברת התמלילים לפרסום, כאשר לדבריו פרסומם עלול לפגוע בחקירה ובהליך הפלילי שעשוי להיפתח נגד החשודים בה.

נזכיר כי מדובר בעתירה שנייה במסגרתה התבקש בג"ץ להורות על פרסום התמלילים. באוגוסט אשתקד דחו שופטי בג"ץ את העתירה הראשונה שהוגשה נגד היועמ"ש בדרישה לפרסם בציבור את תמלילי השיחות שנערכו בין ראש הממשלה ומו"ל "ידיעות אחרונות", המהווים חלק מחומרי החקירה בתיק 2000, וקבעו כי "יש טעם ממשי שלא לחשוף מידע זה לציבור, על-מנת לאפשר לחוקרים לבצע את עבודתם נאמנה ולאפשר לגורמי התביעה להגיע למסקנה באופן שקול".

העתירה השנייה באותו עניין הוגשה לאחר שהסתיימה החקירה, החומרים הועברו להכרעת הפרקליטות והיועמ"ש, והוחלט להעמיד לדין את נתניהו ומוזס, בכפוף לשימוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו