צילום: Orel Cohen / FLASH90

סקר מיוחד: אם ראש הממשלה נתניהו שוב לא יצליח להרכיב קואליציה?

מה יקרה אם ראש הממשלה שוב לא יצליח להרכיב קואליציה? לפי סקר כאן חדשות, כמעט חצי מהציבור היה מעדיף ממשלה בראשות מפלגה שאינה הליכוד. עם זאת, 61% ממצביעי הליכוד היו מעדיפים לראות בכיר ליכוד אחר בראשות הממשלה

לפי סקר שפורסם בסוף השבוע בכאן 11, ראש הממשלה בנימין נתניהו מוביל עם 45% אחוזי התאמה, לעומת 35% ליו"ר כחול לבן. עם זאת, 38% מתומכי ישראל ביתנו, שיושב הראש שלה, אביגדור ליברמן, מיצב עצמו כלשון מאזניים בבחירות, לא רוצים אף אחד משניהם בתפקיד. 37% מהם תומכים בנתניהו לתפקיד, לעומת 25% שתומכים בגנץ.

בנוסף, כמעט חצי מהציבור היה מעדיף ממשלה בראשות מפלגה שאיננה הליכוד אם שוב נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. 28% אחוזים היו מעדיפים ממשלה בראשות בכיר אחר בליכוד, לא נתניהו, ורק 8% סבורים שיש ללכת לבחירות נוספות.

אחרי הבחירות הנוספות שהובלו על ידי נתניהו, נראה כי מצביעיו לא ישמחו ללכת אחריו למערכת בחירות נוספת. רובם המוחלט, 61%, היו מעדיפים לראות בכיר ליכוד אחר בראשות הממשלה. 13% יעדיפו בחירות נוספות, וכצפוי רק 8% יתמכו בהקמת ממשלה בראשות מפלגה שאינה הליכוד.

לעומתם, 51% מתומכי ישראל ביתנו מעדיפים שהמנדט יעבור למפלגה אחרת. 22% אחוזים מעדיפים שבכיר אחר בליכוד ירכיב ממשלה, ורק 5% אחוז סבורים שכדאי ללכת לבחירות נוספות, אם לא ניתן יהיה להרכיב ממשלה בראשות נתניהו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו