צילום: יונתן סינדל / פלאש 90

סוער במפלגת 'העבודה': עתירה לבימ"ש נגד היו"ר עמיר פרץ

מיכל בירן ואמילי מואטי, מועמדות לכנסת ה-22 עתרו הבוקר לבית המשפט המחוזי נגד החלטת יו"ר מפלגתן עמיר פרץ לשנות את מיקומם של נבחרי המחוזות באופן שככל הנראה ישפיע על 13 מחברי הרשימה בשתי העשיריות הראשונות

חברת הכנסת לשעבר מיכל בירן ואמילי מואטי, מועמדות לכנסת ה-22 עתרו הבוקר לבית המשפט המחוזי באמצעות עו"ד חגי קלעי, נגד החלטת יו"ר מפלגתן עמיר פרץ לשנות את מיקומם של נבחרי המחוזות באופן שככל הנראה ישפיע על 13 מחברי הרשימה בשתי העשיריות הראשונות.

במקביל, מרחיקים מהמפלגה פעילים שהביעו תמיכה באיחוד גדול בשמאל. תא"ל אסף אגמון, יו”ר חוג "מהפך בשביל ישראל, קיבל אתמול הודעה על הרחקתו. זאת לאחר שהביע תמיכה פומבית במחנה הדמוקרטי וקרא לחברי החוג לתמוך בה.

במכתב ששלח לו המזכ”ל ערן חרמוני נאמר: "הריני להודיעך על הפסקת חברותך במפלגת העבודה בשל תמיכתך במפלגה אחרת בבחירות לכנסת ה־ 22 , כמתחייב מחוקת המפלגה. הנך רשאי לערער על הודעתי בתוך 30 יום בפני המוסד לבירור עתירות".

ההחלטה באה בעקבות הודעה שפרסם בשבוע שעבר אגמון, שלפיה "הנהלת החוג 'מהפך בשבילי ישראל' במפלגת העבודה מברכת על הקמת המחנה הדמוקרטי. החוג מחליט להצטרף ולחבור ליוזמה, וקורא למפלגת העבודה כולה להצטרף למהלך חשוב זה למען עתיד מדינת ישראל שתהא מושתתת על עקרונות מגילת העצמאות, מדינה יהודית ודמוקרטית".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו