Yonatan Sindel/Flash90

הימין המאוחד לבן גביר: "הצטרף אלינו, אל תיתן לשמאל את השלטון"

מנהיגי 'הימין המאוחד' פרסמו פנייה אחרונה לאיחוד: "איתמר, בעוד מספר שעות יוגשו הרשימות לכנסת. זהו רגע אחרון לאיחוד כולל של כל הימין. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר עם כניסה ודאית לכנסת". וגם: מי עומד מאוחרי הקמפיין האנונימי נגד בנט?


יו"ר האיחוד הלאומי השר בצלאל סמוטריץ בקריאה אחרונה לאנשי 'עוצמה יהודית'. צילום: 'ערוץ 7'

מנהיגי 'הימין המאוחד' פרסמו פנייה אחרונה לאיחוד ל'עוצמה יהודית': "איתמר, בעוד מספר שעות יוגשו הרשימות לכנסת. זהו רגע אחרון לאיחוד כולל של כל הימין. הצענו לך הצעה הוגנת ביותר עם כניסה ודאית לכנסת. בשביל להגיע לאחדות חייבים לעשות ויתורים, כולנו עשינו ויתורים כואבים ושמנו את ארץ ישראל מעל האגו. אל תתבצר בעמדתך. כך לא פועלים לטובת המחנה כולו. ארץ ישראל וממשלת הימין מונחות על הכף. אל תפגע בערכים החשובים עליהם אנו מסכימים למען כבוד אישי. אל תיתן לשמאל את השלטון. הצטרף, עכשיו".

במקביל, מפלגת נעם ומפלגת עוצמה יהודית החליטו במשותף כי לא ירוצו ביחד בבחירות הקרובות ההחלטה התקבלה במשותף לאור חילוקי דעות בענין שילוב מועמד לא דתי ברשימה. בעוד מפלגת עוצמה יהודית דרשה לשלב מועמדים שאינם חובשי כיפה, בנעם התעקשו על כך שזה נוגד את עקרונות המפלגה.

בתוך כך, הימין המאוחד פנתה כעת לוועדת הבחירות המרכזית והגישה עתירה בדבר קמפיין אנונימי שעלה ברשת כנגד ראשי המפלגה. על פי דיווח ב'מעריב', למרות ההכחשות המתמשכות של מפלגת הליכוד ובראשה ראש הממשלה, נראה כי היא זו שעומדת מאחורי הפרסומים נגד בנט, המאשימים אותו בפירוק גוש הימין. מהליכוד נמסר בתגובה: "אין תגובה".

אמש התייחס ראש הממשלה לפיצול בימין ואמר לשרים ולחברי כנסת מהליכוד כי "אם האנשים במפלגות הימין לא יתעשתו ויעשו חיבור גדול אנחנו נפסיד את השלטון. פשוט ככה". עוד אמר נתניהו: "לא ניתן לבצע שריונים נוספים מאחר ובליכוד יש זעקה גדולה על שריון כחלון וכולנו שלא מספק את הסחורה". עם זאת, בלשכת ראש הממשלה הכחישו וטענו כי "הדברים לא נאמרו".

איתמר בן גביר אמר הבוקר בראיון ל'גלי ישראל' כי, "״איילת שקד מוכיחה שהיא לא יודעת להנהיג, בנט? אני לא יודע מה מניע אותו, אם זה הוא שמתנגד לאיחוד הזה – אני לא יודע מה המניע שלו". ‏בן גביר תקף בחריפות את בנט: "למה נפתלי בנט לא רוצה אותי? 1. הוא לא רוצה שאיילת תהיה חזקה, כי יחד איתנו הוא מקבל 10 מנדטים. 2. אני לא יודע אם אין ברית בינו ליאיר לפיד. אין שום הסבר הגיוני אחר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו