היום: מסע האדמו"ר מוואסלוי במלאות 80 להסתלקות האדמו"ר הזקן מוואסלוי זי"ע

היום (ראשון) ייערך מסע הקודש במלאות שמונים שנה להסתלקותו של כ"ק האדמו"ר הזקן רבי שלום מוואסלוי זי"ע • כ"ק האדמו"ר מוואסלוי שליט"א ייצא להשתטח על ציונו הק' בבית העלמין בעיר וואסלוי שברומניה

היום יום ראשון כ"ד אב ימלאו 80 שנה להסתלקותו של מייסד שושלת וואסלוי המעטירה האדמו"ר הקוה"ט רבי שלום הלפרין זי"ע מנכדיו הבולטים של הס"ק מרוז'ין זי"ע ומגדולי האדמורי"ם ברומניה, הרבי מוואסלוי זי"ע שנולד עוד בחיי זקנו הס"ק מרוז"ין היה הראשון מנכדי הס"ק שהאריך ימים עד גיל 91 והסתלק שלשה שבועות בלבד טרם פרוץ המלחמה העולמית,

הרבי זי"ע היה מפורסם בקדושתו והתמדתו העצומה ונודע ברומניה כאחד מגדולי התורה האדירים שכל רז לא אניס ליה, כמו כן המופתים הרבים שסופרו אודותיו "הרעישו" בשעתו את כל רומניה, בין היתר נודע בגודל כוחו לפטור את בחורי ישראל מצרת הגיוס לצבא הרומני ואלפים נהרו לוואסלוי להתברך מפיו, היה לפלא בקנאותו העצומה ובעמידתו האיתנה על שמירת חומת היהדות צרופה.

בשבת קודש שקודם היארצייט נערכה התוועדות רבתי ועריכת השולחנות לרגל היארצייט במרכז וואסלוי בתל אביב. והיום יום ראשון בבוקר ייצא כ"ק האדמו"ר שליט"א בראש פמליית חסידים להשתטח על ציונו הק' שבעיר וואסלוי במחוז וואסלוי ברומניה, שבחסדי שמים נותר על תילו והיה כל השנים לתל תלפיות שכל פיות פונות שם בבקשת ישועה ורחמים וכן עד להיום משמש כמקום תפילה וישועות, ושם יעתירו לעורר רחמים עבור הכלל והפרט.

לאחר מכן יערוך כ"ק האדמו"ר שליט"א במקום את סעודת ההילולא, לאחר שקרוב לשבעים שנה מאז עלייתו של האדמו"ר השני מוואסלוי לארץ הקודש בתש"י בראש שארית הפליטה לא נערכה במקום "טיש" ביום ההילולא. זי"ע ועכי"א.

האדמו"ר רבי שלום מוואסלוי זצ"ל
האוהל על הציון הק' בוואסלוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו