Tomer Neuberg/Flash90

מבקר המדינה אישר לנתניהו לקבל הלוואה למימון הגנתו המשפטית

המבקר ציין שאישור ההלוואה בסך שני מיליון שקלים מאיש העסקים ספנסר פרטרידג', בתנאי שהיא עומדת בתנאי השוק והובהר לעורכי דינו שיש לקיים את שאר תנאי האישור - עריכת הסדר ניגוד עניינים בתאום עם היועמ"ש, ודיווח במסגרת הצהרות ההון השנתיות

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן אישר הערב (רביעי) לראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל הלוואה בתנאי שוק ממקורבו, איש העסקים ספסנר פרטרידג', לצורך מימון משפטו. כעת, יצטרך נתניהו לפנות ליועמ"ש כדי שיבדוק אם יש ניגוד עניינים בין השניים. זאת, לאחר שבחודש יוני, ביקש נתניהו ללוות מחברו כשני מיליון שקלים.

ממשרד מבקר המדינה נמסר: "מבקר המדינה הקודם יוסף שפירא אישר עקרונית לראש הממשלה בנימין נתניהו את קבלת ההלוואה, תוך התנייה שההלוואה תינתן בתנאי השוק, עריכת הסדר ניגוד עניינים בתאום עם היועמש לממשלה, וכן דיווח בהצהרת ההון השנתית. לאחרונה, העבירו פרקליטי רוה"מ את הסכם ההלוואה בין רוה"מ למלווה, וכן את הסכם המשכון הנלווה להסכם. במסגרת העברת המסמכים ציינו פרקליטי רוה"מ כי ההלוואה מיועדת לכיסוי הוצאותיו המשפטיות של רוה"מ, וכן למימון הסכומים אותם הוא אמור להשיב למר מליקובסקי, בהתאם לפרטים שמסר ליועץ המשפטי לממשלה".

"עם קבלת המסמכים הנ"ל, ערכו במשרד מבקר המדינה, בחינה מקיפה של ההסכמים, ובסיומה נחה דעתו של מבקר המדינה כי ההלוואה המתבקשת הינה בתנאי השוק המקובלים. יצויין כי הובהר לפרקליטי רוה"מ כי נדרש לערוך הסדר ניגוד עניינים בעניין הלוואה זו, אצל היועמ"ש לממשלה וכן לדווח על לקיחת ההלוואה במסגרת הצהרות ההון השנתיות כמקובל", לשון הודעת משרד מבקר המדינה.

כזכור, ועדת ההיתרים, שאמונה על בדיקת ניגודי העניינים, דחתה את בקשתו של ראש הממשלה להלוואה של שני מיליון דולר כבר פעמיים בעבר, כיוון שסירב להציג בפניה הצהרת הון. הוועדה אף הודיעה לנתניהו שעליו להחזיר 300 אלף דולר שכבר קיבל מבן דודו, סכום שלקח נתניהו ללא היתר וללא דיווח.

מהמחנה הדמוקרטי נמסר בתגובה כי, יש מתנה בזכות מתניהו. מדובר במתן וקבלת טובת הנאה תמורת הבחירה. מה הערבויות שנתניהו יחוייב לשים בעבור ההלוואה? מי יפקח על ההחזר? מבקר המדינה הפך לשותף לדבר עבירה. מעלים דוחות ביקורת מהציבור ומשמש הלכה למעשה משת״פ של החשוד בשוחד, מרמה והפרת אמונים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף צדק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו