המו"מ עם ישי, מצוקת הדיור ולפיד – ליברמן: ח"כ אשר בראיון ל-JDN • צפו

יו"ר סיעת 'יהדות התורה' ח"כ יעקב אשר בראיון מיוחד ל'חדשות JDN' • על גנץ: "החליק על בננה שטמן לו יאיר לפיד" • על לפיד: "הוא שונא וסולד מחרדים כי הוא גדל בבית כזה" • על ליברמן: "פגע בנו יותר מלפיד - אבל לא פסול מבחינת הדעות שלו"

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יעקב אשר מתייחס בראיון ל'חדשות JDN', להיערכות המפלגה לקראת הבחירות שייערכו בעוד שבוע בדיוק: "השטח עובד, על תשכח שאלול ואנחנו לא רוצים לפגוע באלול, יש עבודה, הברה עבודה מערכתית שנעשתה בחודשים האחרונים וגם עכשיו, הזמן עושה את שלו, אנחנו נגיע בעזרת ה' לבחירות כפי שצריך".

"הציבור החרדי מבין היום יותר טוב מתמיד למה החשיבות הגדולה הזאת להיות גדולים וחזקים, אנחנו רואים את הקמפיינים שעושים על הראש שלנו, ואין ספק שהקמפיינים האלה ערב בחירות עלולים להפוך למציאות עגומה אחרי בחירות. אף אחד לא יעשה בשבילנו את העבודה, אף אחד לא ידאג לנו כי אנחנו מיודדים עם מישהו או כי יש מישהו דתי במפלגה, כמו שחשבו פעם. הציבור יתלכד סביב המפלגות החרדיות, סביב יהדות התורה, כי זה הבית ואלה האנשים שייצגו אותו, כל השאר מבחינתם ברגע שהם יכולו הם יסתדרו בלעדינו".

על המשא ומתן עם אלי ישי אומר אשר כי, "אני מאמין שזה יתקדם, היו כל מיני דברים שדוברו, אנחנו נשמח שאלי ישי יוכל להגיע לידי ביטוי בדברים מסיומים, אבל זה לא דברים שתלויים בנו, אני חושב שמה שחשוב ומה שהאחריות מחייבת את כולם, גם אותנו וגם את האחרים, זה שאסור שקולות ילכו לאיבוד. יש פגישות שנערכו ואמורים להיערך עם ראש הממשלה, של הרב גפני והרב ליצמן, אני מאמין שנושאים יעלו, נאמר את הדברים כמו שהם, אני מאמין שבסופו של דבר האחריות תגבר אצל כולם".

הוא מתייחס לניסוח ההסכם עם קהילת 'אור ישראל' לגבי נסיגות מהשטחים, "אנחנו לא נכנסים לעניין הזה, אנחנו מקבלים את ההנחיות שלנו מגדולי ישראל, דגל התורה לאורך כל ההיסטוריה אף פעם לא יזמה ולא תיזום ולא תלך על הדברים הללו, אנשים שגרים בארץ ישראל חשובים לנו מכל אחד אחר, אנחנו דואגים לישובים שמה, יש לנו בעצמנו סניפים של דגל התורה במעלה עמוס ונציגים שלנו במקומות אחרים, אין שום ספק שאין שום הבדל בנינו לבין אף אחד אחר, אנחנו חלק ממשלת ימין, לא עומדת על הפרק היום שוב דבר אחר, ככה שכל שאלה פילוסופית כזו או אחרת היא מיותרת לגמרי".

"ליברמן פגע בנו יותר ממה שלפיד פגע בנו – אבל הוא לא פסול"

אשר, שהיה בהיכרות אישית עם גנץ עוד מלפני כניסתו לפוליטיקה, מביע צער על הצהרתו של יו"ר כחול לבן נגד המגזר החרדי: "התאכזבתי בשבילו, בגלל שאני חושב שבני גנץ הוא אדם ראוי, זה לא קשור לאיזה תפקיד הוא יהיה ולא על חשבון אף אחד אחר, זה לא סוד שבני גנץ יודע את זה שבבחירות האלה אנחנו הולכים עם נתניהו ונלך איתו, אבל מצד שני אנחנו שומרים על מערכת יחסים טובה עם אנשים שנמצאים בעמדות מפתח כאלה ואחרות".

הוא מתבטא בחריפות על האמירה של גנץ, "בני גנץ הוא בהחלט איש ראוי שלדעתי עשה טעות, החליק על בננה שטמן לו יאיר לפיד, השותף שלו שאני חושב שהוא עצמו (בני גנץ) לא כל כך אוהב את השותפות הזאת, בלי קשר לנושאים החרדיים בכלל, אני חושב שזה שתי אנשים שלא מתאימים באופי שלהם אחד לשני, אבל הוא בהחלט עשה טעות, הוא הכתים את קורות חייו, אדם שרוצה להיות מנהיג ולא משנה אם הוא יצליח או לא יצליח"

"אבל אדם שהולך על הנהגה לא יכול להתבטאות בסוג של התבטאות כוללנית על ציבור ולהגיד שהם סחטנים, אתה יכול להגיד שיש לי חילוקי דעות עם הציבור, שאני חושב ככה ושאני חושב ככה זה בסדר גמור, אבל לבוא ולהגיד שאנחנו סחטנים, הילדים שלי סחטנים? האחים שלי סחטנים? הציבור שלנו הוא סחטן? לבוא ולהכליל זו טעות שהוא צריך לחזור בה ולדעתי הוא גם יחזור בה, אבל היא כתם שהוא כנראה יישא אותו כל חייו", אומר אשר על גנץ.

יו"ר סיעת יהדות התורה מסביר לנו את ההבדל בין לפיד לליברמן, "יש בן אדם אחד שזכה לתואר הזה של 'לא בר שיתוף איתנו' שקוראים לו יאיר לפיד, שהוא אדם שבלי כל קשר לפוליטיקה ובלי כל קשר לרצון שלו להגדיל מנדטים, הוא שונא וסולד מחרדים באופן טבעי, הוא גם לא אשם בזה כי הוא גדל בבית הזה, ככה הוא גדל, ככה הוא חונך, ככה הוא הביא את זה לדי ביטוי. ראינו שגם בתקופות שהוא כביכול הבין שהוא טעה עם החרדים וניסה להתקרב אלינו, ברגע שהיה לו את האפשרות להתנפל על הציבור החרדי בכל דבר שאפשר, הוא התנפל, אדם כזה הוא לא שותף".

מנגד, "ליברמן פגע בנו יותר ממה שלפיד פגע בנו, מבחינה מסיומת, יש פגיעה מהותית ויש פגיעה בכבוד שלנו, אנחנו יודעים שזה לא אידיאולוגיה שלו וכל מה שהוא רוצה זה לשרוד ולעבור את הבחירות האלה עם יותר מנדטים ועל הדרך להפיל את נתניהו, זה שהוא לקח אותנו כדי 'להשתמש' בנו ולהעלות את השיח המסיט הזה על סדר היום, והוא העלה את זה וזה רק על אחריותו זה נהיה על שמו, אין ספק שאנחנו לא נשכח את הדבר הזה".

בעקבות כך, אשר לא פוסל שיתוף פעולה עתידי עם ליברמן, "הוא לא פסול מבחינת הדעות שלו, ליברמן בהרבה מאוד דברים הוא הלך איתנו בהמון דברים, לא רק במשה ליאון, גם דברים במשרד הביטחון. אתה שואל אותי אם אני רוצה? אנשים כאלה שמתנהגים בצורה כזאת, אני לא אגיד להם תודה רבה ושתמשיך להכות אותי, אבל אם אתה שואל מבחינה אידיאולוגית, אם יקרה מצב שליברמן מחר יצטרך אותנו בשביל האג'נדה שלו, הוא יבוא על ארבע. אין לו בעיה עם עולם התורה ואין לו בעיה עם הגיוס, אין לו בעיה עם כלום, יש לו רק בעיה עם מנדטים".

"לא נצטרף לממשלה בלי התחייבות לפתרון מצוקת הדיור"

כזכור, בקטע מהראיון שכבר פרסמנו אמש, מצהיר אשר כי מפלגתו לא תצטרף לממשלה ללא פתרון למצוקת הדיור החרדית: "אנחנו נדרוש מהממשלה את הפתרונות האלה והפעם לא רק נדרוש אותם כפי שדרשנו פעם קודמת ולא נסתפק גם בהסכמים שהיו כללים שהממשלה תפעל לפתרונות מצוקת הדיור", אומר אשר ומוסף, "אם לא יהיה הבטחה ברורה בכתב כולל תקציבים שיהיו מוקצים לעניין הזה לא ניכנס לממשלה".

בראיון הוא מסביר את הפתרונות שידרשו מהממשלה, "אנחנו יודעים מה אנחנו רוצים, אנחנו יודעים שאנחנו רוצים הקמת ישובים חדשים, אנחנו רוצים את שפיר כעיר חרדית כפי שהובטח וסוכם ודובר עליה מידית והיא כבר במצב שאפשר תוך שנה להגיע להתחלת שיווק, אנחנו רוצים להגדיל את הישובים החרדיים כגון אלעד, דברים שנמצאים כיום על הפרק, להגדיל את הערים החרדיות הקיימות".

"ואנחנו רוצים עוד דבר אחד", הוא מוסיף, "שבכל עיר במדינת ישראל, שבה המדינה, בקרקע של המדינה, בונה אלפי יחידות דיור, תהיה שכונה אחת מתוך אלפי יחידות הדיור האלה, תהיה שכונה אחת של לפחות 2000-2500 יחידיות דיור, כמו דגם אחיסמך בלוד, אבל מהממשלה, מהמדינה, וממחיר למשתכן או מכל החברות שיהיו, אנחנו את זה נדרוש, אנחנו לא נצטרף לממשלה, אני אומר את זה בצורה ברורה, אנחנו לא נצטרף לממשלה שלא תתחייב לנו בצורה ברורה, מיפוי איפה וכמה יחידות דיור עבור הציבור החרדי".

"אנחנו רוצים גם עזרה ברכישת דירה, אם זה מענקים או הטבות במשכנתאות לאלה שרוכשים דירה בפריפריות הרחוקות כדי לעודד את האנשים לקנות שם דירות, יש ציבור חרדי גדול שיכול להרשות לעצמו דירה בפריפריה, אבל אם גם היא יקרה אז לא כדאי לו לרוץ לצפון הארץ או לדרום הארץ כשהוא משלם את מה שאין לו בכל מקרה, הציבור שלנו נמצא לצערי במחסנים, החרפה הזאת לא תהיה", כך אשר.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ארץ ישראל נלחמת מאז על צביונה היהודי ובפרט על קדושת שבת קודש.

אני מוסיף שאלה לרבי יעקב אשר,

תושבי רמת גן נלחמו נגד חילולי השבת, (ש"ס בגדה בשבת ונשארה בקואליציה) תושבי פתח תקווה נלחמו למען השבת, למה אבל למה ובגדול למה ביום ראשון אלו היו מודעות משנה בעיתונות ה"חרדית" למה?

ואתם קוראים לעצמכם והשבת, אין שקר וצביעות גדולה מהמילה הזו.

תשובות כעת ועכשיו מה עשיתם למען השבת, אפילו לעצרת של השבת בבני ברק יעקב אשר לא נצפית שם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו