סעודיה: תקיפת מתקני הנפט בוצע על ידי נשק איראני

הקואליציה הצבאית של סעודיה הצהירה כי לאחר חקירה עלה כי ההתקפה בוצעה על ידי אמצעי לחימה איראניים, ולא תימניים כפי שחשבו תחילה. החקירה נמשכת. טראמפ על איראן: "כעת הם טוענים שאין להם קשר להתקפה בסעודיה - עוד נראה"

הקואליציה הצבאית של סעודיה הצהירה היום (שני) כי לאחר חקירה עולה כי ההתקפה על מתקני הנפט הסעודיים לפני כיומיים בוצעה על ידי אמצעי לחימה איראניים, ולא תימניים כפי שחשבו תחילה. בכך מצטרפת סעודיה לארה"ב, שהאשימה הבוקר את איראן בתקיפה ואיימה בתקיפת תגובה.

במסיבת עיתונאים שערך בריאד, אמר דובר הקואליציה הסעודית תורכי אל-מאליכי, כי המתקפה לא בוצעה משטח תימן וכי חקירת המתקפה עודנה נמשכת. הגורמים החוקרים מנסים לאתר את המיקום המדויק של שיגור הטילים.

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, תהה בעמוד הטוויטר שלו האם איראן באמת לא מעורבת במתקפה ושאל: "האירנים אומרים שאין להם קשר למתקפה על סעודיה. עוד נראה". בתוך כך, דווח היום בסוכנות הידיעות 'רויטרס' כי ארצות הברית שוקלת להרחיב את שיתוף הפעולה המודיעיני עם סעודיה בעקבות המתקפה.

"זוכרים כשאיראן הפילה מל"ט, ואמרה שזה היה במרחב האווירי" שלה, כאשר למעשה, הוא לא היה קרוב אפילו לאיראן. הם דבקו חזק בסיפור ההוא, מתוך ידיעה שמדובר בשקר גדול מאוד", כתב הנשיא טראמפ בטוויטר,
כעת הם אומרים כי לא היה להם שום קשר למתקפה על סעודיה. עוד נראה".

מוקדם יותר היום הצהיר שר האנרגיה האמריקני, ריק פרי, כי איראן אחראית לתקיפות. "ארצות הברית מגנה בחריפות את את המתקפה האיראנית על ערב הסעודית ואנו קוראים ליתר אומות העולם לפעול כמונו", אמר השר האמריקני והוסיף כי, "למרות מאמציה הנואלים של איראן, אנו משוכנעים כי שוק האנרגיה יציב ויגיב באופן חיובי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו