Hadas Parush/Flash90

נתניהו: "יש שתי אפשרויות – ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת" • צפו

ראש הממשלה בישיבת סיעת הליכוד: "מגיע לכאן ממפגש עם ראשי מפלגות במחנה הלאומי, ננהל יחד את המו"מ בראשות השר יריב לוין". נתניהו אמר לחברי מפלגתו: "אני רוצה להודות לכם על התמיכה החד משמעית בי, התבטאתם בצורה חדה וברורה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (רביעי) בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי, "אני מגיע לכאן למפגש עם ראשי מפלגות במחנה הלאומי: הליכוד, ש"ס, יהדות התורה, האיחוד הלאומי, הבית היהודי והימין החדש. אנחנו החלטנו פה אחד שאנחנו הולכים יחד למו"מ להקמת ממשלה בראשותי. אנחנו ננהל את המו"מ מתוך נציגות אחת משותפת לכל המפלגות. השר יריב לוין יעמוד בראשה עם נציגים מכל אחת ואחת מהמפלגות".

"לאחר שהקמנו את גוש מפלגות הימין קיימות רק שתי אפשרויות: או ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת הנשענת על המפלגות הערביות. בעת הזאת יותר מאי פעם, בייחוד מול האתגרים הביטחוניים והמדיניים העצומים שעומדים על הפרק, אסור שתקום ממשלה שנשענת על המפלגות הערביות האנטי-ציוניות. נעשה כל מאמץ כדי למנוע ממשלה מסוכנת כזאת. זו המחויבות שלנו לביטחון מדינת ישראל, זו המחויבות שלנו לבוחרינו".

נתניהו הוסיף כי,"אני רוצה להודות שוב לכל חברות וחברי הליכוד ואני רוצה להודות לכל אחד ואחת מכם בלי יוצא מן הכלל על התמיכה החד משמעית בי ובליכוד. אתם התבטאתם בצורה חדה וברורה, זה חשוב שהציבור שמע את זה ואני מאוד מעריך את זה. אנחנו הולכים יחד והמחנה הלאומי הולך יחד, ובעזרת השם נקים יחד ממשלה חזקה, ציונית וטובה למדינת ישראל. תודה רבה לכם".

השר יריב לוין, ראש צוות המו״מ הקואליציוני, אמר בישיבת הסיעה כי, "מי שיש לו חלומות לפרק את הליכוד – יכול לשכוח מזה. הליכוד זה לא מפלגת העבודה. מי שבאמת רוצה ממשלת אחדות – יכול להצטרף רק בנוסף לגוש הימין המאוחד שלנו. ראש הממשלה שוחח מיד אחרי המדגמים עם כל ראשי המפלגות, והיום קיימנו ישיבה בהשתתפות כולם, ועל דעת כולם ובלי שאלה, הדבר הנכון הוא לסכם שאנחנו למעשה מתלכדים לגוש אחד כאשר ישנה אמירה ברורה שאף מפלגה לא תנהל משא ומתן באופן נפרד, ושיהיה צוות עם נציגות מכל מפלגה בתהליך משותף".

אחר הצהריים קיים ראש הממשלה פגישה עם ראשי סיעות הימין, יו"ר יהדות התורה סגן השר יעקב ליצמן, יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני, ראשי 'ימינה' השרים בצלאל סמוטריץ ורפי פרץ, וכן את השרים לשעבר נפתלי בנט ואיילת שקד. בבוקר נפגש עם השר אריה דרעי, מאחר ולא יכל להשתתף בפגישה בשל אזכרת השר לשעבר דוד אזולאי.

בתום הפגישה נמסר מהליכוד כי, "ראשי סיעות הימין התכנסו כעת במשרד ראש הממשלה בירושלים והתחייבו על בלוק ימין אחד בהובלת ראש הממשלה נתניהו, שיפעל יחד לכינונה של הממשלה הבאה. הוחלט להקים צוות מו"מ משותף לכל סיעות בלוק הימין". בפגישה השתתף גם מקורבו של נתניהו, השר יריב לוין מהליכוד.

כזכור, לאחר ספירת כ-90% מהקולות, כחול לבן עם 32 מנדטים, הליכוד עם 31, הרשימה המשותפת 13, ש"ס 9, ישראל ביתנו 9, יהדות התורה 8, ימינה 7, העבודה-גשר 6, המחנה הדמוקרטי 5, עוצמה יהודית לא עוברת את אחוז החסימה. גוש הימין 55, גוש השמאל-ערבים 56, ישראל ביתנו עם 9 מנדטים.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו