Yonatan Sindel/Flash90

טראמפ: "כולם ידעו שזה יהיה צמוד מאוד – הקשר הוא עם ישראל"

נשיא ארצות התייחס לתוצאות הבחירות בישראל: "התוצאות האלה מגיעות וזה צמוד מאוד - נראה מה יקרה". במענה לשאלות עיתונאים השיב כי לא שוחח עם ידידו, ראש הממשלה בנימין נתניהו והדגיש כי, "היחסים שלנו הם עם ישראל", וחזר ואמר: "נראה מה יקרה"

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לתוצאות הבחירות בישראל, המקשות על ידידו הטוב ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב ממשלה, ואמר כי, "התוצאות האלה מגיעות וזה צמוד מאוד". הוא נשאל האם הוא מוטרד מתוצאות הבחירות והשיב, "לא אני לא, כולם ידעו שזה יהיה צמוד מאוד, נראה מה יקרה".

הנשיא האמריקני הוסיף והגיש בשיחתו הקצרה עם עיתונאים בשדה התעופה בלוס אנג'לס כי, "תראו, היחסים שלנו הם עם ישראל. נראה מה יקרה". טראמפ נשאל עם הוא דיבר עם נתניהו והשיב שלא. לאחר מכן הוא פנה ספק ברצינות, ספק בהומור, לעיתונאים ושאל אותם אם יש להם עדכונים, "כי אתם בדרך כלל יודעים לפני הנשיא".

כמה שעות לפני כן צייץ טראמפ בטוויטר כי הורה לשר האוצר שלו סטיבן מנוצ'ין להגביר את הסנקציות על איראן, בעקבות מתקפת טילי השיוט והמל"טים על מתקני הנפט בסעודיה. ראש הממשלה מיהר לפרסם סרטון בו בירך אותו על ההודעה ומסר כי, "התוקפנות של איראן גוברת בזמן האחרון, כולל במפרץ, וזהו בדיוק הזמן להוסיף לחצים וסנקציות. אני שמח שהנשיא טראמפ עשה בדיוק את זה".

כזכור, שלושה ימים לפני הבחירות הודיע טראמפ כי עם נתניהו על האפשרות של קידום ברית הגנה משותפת בין שתי המדינות. "שוחחתי היום עם ראש הממשלה נתניהו על האפשרות לקדם ברית הגנה משותפת בין ארצות הברית לישראל שתעודד את הברית האדירה בין שתי המדינות שלנו", כתב בחשבון הטוויטר שלו. "אני מצפה להמשך הדיונים לאחר הבחירות בישראל, כשניפגש באו"ם בהמשך החודש".

אך היום הודיעו בלשכת ראש הממשלה כי בעקבות הנסיבות הפוליטיות, בנימין נתניהו לא יטוס וישתתף בעצרת האו"ם שתיערך בשבוע הבא בניו יורק. ראש הממשלה היה צפוי לשאת נאום ולהיפגש בשולי העצרת עם הנשיא האמריקני דונלד טראמפ. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי שר החוץ ישראל כץ יהיה זה שינאם בניו יורק.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו