אילוסטרציה. צילום: נועם רבקין / פלאש 90

בחזרה מאומן: חסיד ברסלב התמוטט בתחנת רכבת ועבר החייאה

חסיד ברסלב כבן 63 התמוטט ואיבד את הכרתו במפלס העליון בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון לאחר ששב מאומן שם שהה במהלך ימי ראש השנה. חובש מד"א שמיהר לרכבת נקלי לזירה והחל בפעולות החייאה שבסופן הוא פונה לביה"ח במצב קשה

חסיד ברסלב כבן 63 התמוטט ואיבד את הכרתו במפלס העליון בתחנת הרכבת בנמל התעופה בן גוריון לאחר ששב מאומן שם שהה במהלך ימי ראש השנה. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו במקום טיפול רפואי וביצעו פעולות החייאה מתקדמות שכללו מתן מספר מכות חשמל וכאשר ליבו של הגבר שב לפעום הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים שיבא בתל השומר כשהוא מונשם.

חובש רפואת חירום ממד"א ישראל ויסבלום סיפר: "חזרתי הבוקר מטיסה מאומן ומיהרתי לתחנת הרכבת על מנת לנסוע לביתי שבחיפה. מיד כשנכנסתי לתחנה ראיתי גבר שוכב מחוסר הכרה ואדם שהיה בסמוך אליו ביצע בו פעולות החייאה בסיסיות. ביצעתי תשאול ראשוני כדי להבין מה קרה ונאמר לי שהוא התמוטט ממש שניות בודדות לפני שהגעתי".

"תוך כדי שאני מבצע עיסויי חזה הנחתי את האנשים במקום להביא מכשיר דפיברילטור. חיברתי את המכשיר שהמליץ על מתן מכת חשמל, המשכתי את הטיפול הרפואי יחד עם צוות רפואי שהגיע למקום ונתנו עוד מספר מכות חשמל עד שליבו של המטופל שב לפעום והוא חזר לנשום. הפראמדיק בניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום המשיך את הטיפול הרפואי המתקדם שכלל הרדמה והנשמה והמטופל פונה במצב יציב לבית החולים. את הרכבת הביתה שאליה מיהרתי פספסתי אבל ההרגשה המופלאה שהצלתי החיים בהחלט שווה את העיכוב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו