Yonatan Sindel/Flash90

בניסיון להחזיר את פינדרוס: יהדות התורה מערערת על תוצאות הבחירות

פינדרוס יכנס? יהדות התורה הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על תוצאות הבחירות לכנסת ה- 22. לטענת המפלגה, נפלו בתוצאות הבחירות שיבושים, אשר תיקונם יעלה את המפלגה לשמונה מנדטים ותוריד את הליכוד ל-31 מנדטים

יהדות התורה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים ערעור על תוצאת הבחירות לכנסת ה- 22. עם טענות המפלגה לשיבושים בתוצאות הבחירות יתקבלו, יהדות התורה תעלה ל-8 מנדטים במקום 7, בכך יכנס לכנסת ח"כ יצחק פינדרוס במקום קטי שטרית מהליכוד שתרד ל-31 מנדטים, במקום 22.

על פי הערעור שהגישו עורכי הדין איתן הברמן, מיכל רומנו ברטהולץ ואורי הברמן ממשרד שרקון בן עמי אשר ושות' ונאמן קינן ושות'. יש שני סוגים של שיבושים התגלו בתוצאת הבחירות. השיבוש האחד קשור בכך שלא נפסלו קלפיות בירכא ובפוריידיס שבהן בוצעו זיופים, ונקבע "אחוז ליקוי פוסל" גבוה (3.25%) לצד גישה מקלה בהכשרת קלפיות מזויפות. "כפועל יוצא בתוצאות הבחירות נכללות כנראה קלפיות שיש בתוצאותיהן זיוף".

השיבוש האחר קשור בטעויות אנוש שאירעו בקלפיות השונות הארץ בהעתקת גיליונות הספירה והתוצאות במאות קולות, כך שלסיעת יהדות התורה והשבת אגודת ישראל – דגל התורה יש להוסיף 44 קולות, לסיעת ש"ס יש להוסיף 52 קולות, יש לגרוע 41 קולות מסיעת ימינה ויש לגרוע 625 קולות מסיעת הליכוד.

תיקון של כל אחד מהשיבושים המתוארים די בו כדי להביא לשינוי תוצאת הבחירות. הסיעה מציינת כי ערעור הבחירות מוגש ב"כבוד בענווה. יושב ראש ועדת הבחירות המרכזית, הוועדה והצוות המקצועי, ניהלו את מערכת הבחירות לכנסת ה-22 בתנאים לא קלים (בלשון ממעטת), וכך עשו בתבונה, במחשבה נקיה, בשכל ישר, בהגינות, במקצועיות ובשירותיות הראויים להערכה ולכל שבח".

עיקרי הטענות בערעור

רשימת טעויות מגיליונות הספירה

ערעור הבחירות המלא של יהדות התורה בן 230 עמודים. by מערכת Jdn on Scribd

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בהצלחה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו