צילום: נתי שוחט / פלאש 90

דיווח: בכירים אמריקנים אישרו שארה"ב ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן

לפי הדיווח: בתגובה למתקפה על מתקני הנפט של סעודיה בחודש שעברה ביצעו האמריקאים מבצע הסייבר שפגע ביכולת של טהראן להפיץ "תעמולה". אולם, היקף המתקפה היה מצומצם ביחס לאלו שבוצעו אחרי הפלת המל"ט האמריקאי וההתקפות על מכליות הנפט

שני גורמים אמריקנים מסרו היום (רביעי) כי ארצות הברית ביצעה מתקפת סייבר נגד איראן בחודש שעבר אחרי המתקפה של האחרונה על מתקני הנפט של ערב הסעודית. אותם גורמים סיפרו כי המבצע התרחש בסוף החודש שעבר במטרה לפגוע ביכולת של משמרות המהפכה האיראנים להפיץ "תעמולה". אחד מהם אף אמר כי התקיפה פגעה בציוד פיזי. השניים אמרו את הדברים בעילום שם, כך פרסמה סוכנות הידיעות רויטרס.

התקיפה הנוכחית נראית מוגבלת יותר ביחס לתגובות שבוצעו מוקדם יותר השנה לאחר הפלת המל"ט האמריקני בידי איראן והמתקפות שביצעו משמרות המהפכה נגד מכליות נפט במפרץ. ארצות הברית, ערב הסעודית, בריטניה, צרפת וגרמניה האשימו באופן פומבי את איראן במתקפה מ-14 בספטמבר על חברת הנפט "ארמקו", אך טהראן הכחישה כל מעורבות במתקפה. בהמשך קיבלו אחריות, המורדים החות'ים בתימן ,בעלתי בריתה של טהראן.

התגובה של ארצות הברית למתקפה זו – הייתה שליחה של אלפי חיילים אמריקנים נוספים לתגבור מערכות הגנה הסעודיות, כחלק מעיבוי הכוחות המתמשך של אמריקה בשנה האחרונה באזור. הפנטגון סירב להגיב על מתקפת הסייבר.

מתקפות סייבר נחשבות לתגובה פחות פרובוקטיבית, מתחת לסף המלחמה. המתקפה מדגישה את האופן שבו הנשיא טראמפ מנסה להגיב לתוקפנות האירנית מבלי להיכנס למערכה צבאית רחבה. מתקפת הסייבר נראית מצומצמת ביחס לתקיפות אחרות השנה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא יאומן שטראמפ נהייה סמל לפחדנות והססנות וכל העולם כל איראן וארדואן רואים, הכל היה סתם בלון נפוח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו