לראשונה בהשתתפות דרעי: נתניהו נפגש עם ראשי בלוק הימין-חרדים

שעות לפני העברת המנדט לגנץ: ראש הממשלה נפגש עם ראשי מפלגות בלוק הימין-חרדים. ליצמן: "לא אפגש עם כחול לבן בארבע עיניים". שקד: "לדבר בוודאי אפשר, משא ומתן זה אך ורק עם צוות הגוש". בנט: "נעשה הכל כדי להקים ממשלה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש בשעה זו במשרד ראש הממשלה עם ראשי מפלגות בלוק הימין-חרדים, שעות לפני שיו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ יקבל רשמית מהנשיא את המנדט להרכבת הממשלה. יו"ר שס השר אריה דרעי שנהג להיעדר מהפגשות האלו ולשלוח את אריאל איטאס, משתתף בפגישה לצידו. יו"ר דגל התורה ח"כ משה גפני נאלץ להיעדר מהפגישה מסיבות אישיות.

יו"ר יהדות התורה סגן שר הבריאות יעקב ליצמן אמר לכלי התקשורת בכנסתו לפגישה, במענה לשאלה אם יסכים להיפגש עם גנץ, "אם כחול לבן תזמן אותנו לפגישה – אשלח את שליחיי, יריב לוין וזאב אלקין. לא אפגש עם כחול לבן בארבע עיניים". במענה לשאלה אם החרם על לפיד עדיין בתוקף, השיב כי, "יש לי הסכם עם ראש הממשלה, מה שאמרתי הכל קיים".

השרה לשעבר ח"כ איילת שקד מ'הימין החדש' אמר בכניסה למשרד ראש הממשלה כי, "גוש הימין חזק ויציב, ככל שיבינו את זה בכחול לבן יותר מהר, יחסך זמן יקר לכולנו". בהתייחסות למגעי הפשרה שמקיימים מתווכים שונים, בהם יו"ר הבית היהודי רפי פרץ, אמרה כי, "אמרנו באופן חד משמעי שאינו משתמע לשתי פנים, לדבר בוודאי אפשר, משא ומתן זה אך ורק עם צוות הגוש".

יו"ר הימין החדש ח"כ נפתלי בנט נתן הצרה לתקשורת בפתח פגישת ראשי בלוק הימין ואמר, "אזרחי ישראל סיימו את חופשת החגים וחזרו לעבוד, אבל נראה שרק הפוליטיקה עדיין בחופשה. אנחנו נעשה הכל כדי להקים ממשלה רחבה ולמנוע בחירות נוספות. אזרחי ישראל לא יסלחו למי שיוביל לבחירות בפעם השלישית".

כזכור, הנשיא רובי ריבלין צפוי להעניק הערב בשעה 20:00 את המנדט להרכבת ממשלה ליו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. וזאת אחרי שמנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, ערך אמש שיחות עם נציגי כל סיעות הכנסת וביקש מענה באשר לעמדתם בנוגע למועמד שאליו יעבור המנדט.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו