Nati Shohat/Flash 90

המחסור בחמאה: שאילתא בכנסת לשרי האוצר והחקלאות

ח"כ אורי מקלב פנה בשאילתא לשרי האוצר והחקלאות בדרישה לדעת כיצד הם מתכוונים לפעול בכדי להבטיח אספקה סדירה של חמאה לצרכנים. "המחסור בחמאה פוגע בעיקר בשכבות החלשות, שאינן יכולות להרשות לעצמם רכישת חמאה מיובאת במחירים מופקעים"

מחסור חמור בחמאה ברשתות השיווק ובחנויות בחודשים האחרונים זאת לאור כך כי המחלבות טענות כי לא רווחי להם לייצר כלל חמאה עקב פיקוח המחירים על החמאה וההגבלות אף חמאה מיובאת, בכדי להתמודד עם המשבר בחמאה רשתות שיווק וחנויות מסוימות אף הגבילו את מכירת החמאה ללא יותר מחבילה אחת לצרכן.

אומנם לפני מספר חודשים חילק משרד הכלכלה מכסה של 3,000 טונות ליבוא חמאה פטורה ממכס, שהייתה אמורה לכסות על המחסור, אך הסחורה לא הגיעה לשוק. מה גם שדבר זה אינו עונה באופן מלא על צריכת החמאה בשוק החרדי הצורך חמאה בכשרות מהודרת, והמכסות ניתנו בתנאי שהחמאה תימכר במחיר החמאה המפוקחת.

לאור העובדה כי המצב לא צפוי להשתפר בקרוב, והמחסור בחמאה אף צפוי להחריף פנה הבוקר חבר הכנסת הרב אורי מקלב בשאילתא ישירה לשר האוצר משה כחלון ולשר החקלאות ופיתוח הכפר אורי אריאל בדרישה לדעת כיצד המשרדים יפעלו כדי להבטיח אספקה סדירה של חמאה לצרכנים? ומה המשרד פעל עד כה בנידון דרש הרב מקלב לדעת בפנייתו.

בחודשים האחרונים ובמיוחד בתקופת החגים קיים מחסור חמור של 'חמאה' ברשתות השיווק ובחנויות המכולת. כתב מקלב והוסיף, חמאה היא מוצר שמחירו נמצא בפיקוח מחירים מכיוון שהוא חלק בסיסי מסל המזון. המחסור בחמאה פוגע בעיקר בשכבות החלשות, שאינן יכולות להרשות לעצמם רכישת חמאה מיובאת במחירים מופקעים סיכם מקלב את פנייתו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
7 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממש חסרה לנו החמאה…?

דווקא בזה הרשתות צודקות. עלות יצור החמאה היא גבוהה (דיימנו לרגע כמה שומן חלב צריך להפריד) ובהגדרה חמאה היא מוצר מותרות שלא צריך להיות בפיקוח.
אם כבר, אז הקמח המלא ותוצריו צריכים להיות בפיקוח כי הוא יותר זול!!! ובריא מהלבן1

בוקר טוב ר' אורי, עכשיו נזכרת?
מתחילת חודש תמוז כבר יש מחסור בחמאה, מה נזכרת היום?
בכלל זה כל השנים כך בחודשי הקיץ יש מחסור עקב שבימי החום תפוקת החלב ובפרט השומן בחלב יורדת.
כך נראים חכי"נו החרוצים…
ממש געוואלדיג…..

אוי אוי אוי יש מחסור בחמאה ממש מסכנים כולכם. באמת נעבעך.
חמאה בכלל לא בריא לאכול. רק צרות ומחלות מזה. מוצר שהורס את הגוף. מי צריך כאלה מוצרים בכלל? אני מברך על כך.מיצידי אסור בכלל למכור מרגרינה וחמאה זה פשוט להרוג בני אדם. מסוכן לבריאות רבותיי.

אפשר להכין לבד חמאה משמרת מתוקה מוקצנת חזק

ליענקל היקר
באמת מצאת את הכתובת על מי להתלונן ? הרב אורי מקלב הוא לא רק מהחרוצים וגם דואג אישית לבעיות של האדם הפרטי. כל כולו מסור לצרכי הציבור. כנראה יש סיבה לתזמון ואם אין לך מידע מגוייק עדיף לשמור על שתיקה

יענקל, מה עשית בחיים שאתה מרשה לעצמך כך לזלזל באדם חרוץ הגון וישר כחה"כ אורי מקלב?
יש את האנשים שעובדים במרץ למען הכלל ומקדישים לכך את חייהם, ויש את המשוממים שיושבים בבית על הכורסה ומחלקים ציונים…

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו