צילום: ויסאם נסאר / פלאש 90.

חזרה לסיכולים ממוקדים או הקלות? הקבינט דן באפשרויות התגובה בעזה

שרי הקבינט המדיני ביטחוני דנו באפשרויות תגובה נוספות בעזה מלבד תקיפת חיל האוויר אמש, השר פרץ העלה את האפשרות לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים אך במערכת הביטחונית מתנגדים למהלך. בתוך כך, דן בקבינט היום גם בזירה הצפונית

לאחר ירי הרקטות במהלך השבתה האחרונה מרצועת עזה לעבר שדרות, דנו היום (ראשון) שרי הקבינט המדיני ביטחוני באפשרויות תגובה נוספות בעזה מלבד תקיפת חיל האוויר שבוצע עוד באותו הלילה בו שוגרו הרקטות. בין אפשרויות שנבחנו בקבינט עלתה האפשרות של חזרה לחיסולים ממוקדים לבכירים בארגוני הטרור.

במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שערכה כחמש שעות קיבלו חברי הקבינט סקירות מהרמטכ"ל רב אלוף אביב כוכבי ומראש השב"כ נדב ארגמן. לפי דיווח ב'כאן חדשות' הישיבה לא עסקה רק במתיחות בגזרה הדרומית, אלא גם בנפיצות בגזרה הצפונית. במקביל, בצה"ל בוצעו התאמות בפריסת סוללות כיפת ברזל בדרום.

לפי דיווח ב'חדשות 12' מי שהציע לחזור למדיניות הסיכולים הממוקדים הוא יו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, שסבר כי צעד זה אמור להרתיע את ראשי החמאס ולמנוע הסלמה. בערוץ מדווחים שלמרות דבריו לא התקבלה שום החלטה בנושא.

עוד דווח כי במערכת הביטחונית מתנגדים למדיניות של סיכולים ושרים אחרים בממשלה טענו שמדובר בהצעה פופוליסטית. חברי הקבינט חיפשו פתרונות נוספים למצב בדרום כאשר היו מי שהציעו להרחיב את הפעולות ההתקפיות של צה"ל ובכך להרתיע את הארגונים בעזה. לעומתם הועלתה אפשרות ליישום שורה של הקלות שישפרו את חייהם של התושבים בעזה והגשתן יחד עם האיום לבטל את כולן במקרה של ירי לעבר ישראל, אך לא ברור האם התקבלו החלטות בנושא.

בתוך כך הערב דווח ב'חדשות 13' כי צה"ל מעדיף להתמקד בזירה הצפונית, שם קיימות התרעות מכיוון סוריה ועיראק ולא לבזבז אנרגיות רבות בזירה הדרומית. ההחלטה בדרג המדיני היא שאם הירי ירוסן, צה"ל לא יסלים את המצב בזירה הדרומית על ידי מבצע נרחב ברצועה. בתוך כך מנהיג הג'יהאד האסלאמי, זיאד נחאלה, ירד למחתרת בשל חשש לחיסולו על ידי ישראל. זאת לאחר פרסום שמו בתקשורת הישראלית.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

משום מה אני חש אני לא מאמין לאף מילה מהכתבה הזו

חברי הקבינט דנו באפשרויות,
ומה המסקנה?
לא חשוב , בין כה וכה שום דבר לא התבצע , כמובן חוץ מעוד נאום מרשים של נתניהו שיבטח שקט בדרום לטווח ארוך כשבנתיים הדרום הוא מטווח אימונים של חמאס.

מסתמא יחזרו להקלות ולא לחיסולים כי ביבי לא ירצה לשנות ממהמסורת…..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו