ראש ממשלת מולדובה באגרת ברכה לשנה החדשה

ראש הממשלה וולד פילט שלח מברק ברכה לרב הראשי של קישינייב ומולדובה זלמן אבלסקי לרגל ראש השנה היהודי 5773 המכתב בשפה הרשמית מולדובנית-רומנית

לפני כניסת החג בקישינב הבירה שיגר ראש ממשלת מולדובה מר וולד פילט, את איגרת הברכה לשנה טובה ללשכת הרבנות הראשית במולדובה, בראשות השליח הרב זלמן אבלסקי הרב הראשי למולדובה וליהודי מולדובה לכבוד השנה היהודית החדשה.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה וולד פילט שלח מברק ברכה לרב הראשי של קישינייב ומולדובה זלמן אבלסקי לרגל ראש השנה היהודי 5773 המכתב בשפה הרשמית מולדובנית-רומנית

בעיתונות וברשת המדיה ברוסית וברומנית במולדובה הופיע מכתב הברכה, בכותרות העיתונים בישרו: ראש הממשלה וולד פילט: תורה, ורוחניות, טובה לא רק ליהודים אלא לכל בני האדם.

תוכן המכתב:

לכבוד
הרב הראשי לקישינב ומולדובה הרב זלמן אבלסקי
הקהילות היהודיות במולדובה

"מיטב האיחולים כדי שתחגגו את השנה החדשה בלוח השנה היהודי.

חג זה מציין ראש השנה ובתחייתו של העולם. בימים אלה אנשים יסלחו זה לטעויות אחרות, אי הבנות וחוסר סובלנות. זה זמן – הזמן של היטהרות והתחדשות.

ערכים אנושיים שנקבעו בתורה, היום מהווים את הבסיס של רוחניות וטובה, לא רק ליהודים אלא גם לאנשים מתרבויות אחרות.

הרפובליקה של מולדובה היא בית לקבוצות אתניות רבות, מדברת בשפות שונות, דתות שונות ובעלי תרבויות שונות. החשוב ביותר עבורנו הוא שאנחנו יכולים לשמור על אקלים חברתי בריא, ליצירת הזדמנויות לשגשוגו של הבית המשותף שלנו – מולדובה.

נייחל שהשנה החדשה תביא לך ולכל חברי הקהילה היהודית ברפובליקת מולדובה שלווה, שמחה, בריאות ומתוכננת היטב היישום.

ולד פילט
ראש הממשלה

מכתב ראש הממשלה לרב הראשי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו