צילום: הדס פרוש / פלאש 90

הפתרון לפלונטר הפוליטי? דרעי וליצמן הציעו לגנץ ערבות לקיום הרוטציה

יו"ר ש"ס הציע ליו"ר כחול לבן פתרון למשבר האימון בקיום הרוטציה בינו לבין נתניהו. לפי הצעת דרעי במקרה שיו"ר הליכוד לא ימלא את חלקו בהסכם דרעי מפלגתו יפרשו מהממשלה. בנוסף יו"ר יהדות התורה העביר מסר דומה לגנץ

הערב (שני) פורסם ב'חדשות 12' כי יו"ר ש"ס אריה דרעי הציע ליו"ר כחול לבן בני גנץ לסייע לו בהבטחת קיום הרוטציה עם ראש הממשלה נתניהו. לפי הצעת דרעי במקרה שיו"ר הליכוד לא ימלא את חלקו בהסכם דרעי מפלגתו יפרשו מהממשלה. בש"ס סירבו להגיב לדיווח.

בנוסף, דיווח הכתב הפוליטי מיכאל שמש כי גם יו"ר יהדות התורה חה"כ יעקב ליצמן העביר מסר דומה לגנץ לפיו הוא מוכן להיות ערב למימוש הרוטציה.

 

"בכירי כחול לבן נגד מתווה הנשיא כי הם חוששים שנתניהו ירמה אותם"

 

לפי דיווח ב'חדשות 12', גורמים בשתי המפלגות טוענים כי הפער בין הצדדים בדרך לממשלת אחדות, הולך ופוחת. ההצעה החדשה והמשופרת של הליכוד מדברת על מתווה הנשיא, כלומר – רוטציה בין שני המנהיגים בה ראש הממשלה נתניהו יכהן ראשון בתפקיד, אך במשך שנה אחת בלבד. כמו כן, אם ייפתח משפטו ייצא נתניהו לנבצרות קודם לכן. אחרי שנה בתפקיד נתניהו יתפטר וגנץ ייכנס במקומו – ויהפוך לראש ממשלה במשך שנתיים.

עוד במתווה, בתקופת הביניים יערכו תיקוני חקיקה שנועדו להבטיח את המעמד של שני האישים כממלאי מקום ראש הממשלה, דבר שכיום לא מוסדר בחוק. בנוסף, לפי הצעה זאת כל צד ישלוט במינויי ובפיטוריי שרים ממפלגתו, דבר זה יעוגן בחקיקה שתקנה סמכות לכל אחד מהם לפטר את שריו שלו, כך לא יווצר מצב שאחד מפטר את שריו של השני.

עם זאת, בדיווח נאמר כי קיימות עדיין שתי מחלוקות עיקריות בין הצדדים. הראשונה – אין כיום דרך להבטיח בחוק את החלפת התפקידים כעבור שנה, כך שאין דרך לחייב את ראש הממשלה הנכנס להתפטר בתאריך שננקב מראש. מחלוקת נוספת היא סוגיית החסינות, מדובר בקו אדום בשתי המפלגות. כשבליכוד אומרים שחסינות מוקנית לנתניהו כפי שהוא זכאי לייצוג משפטי כמו עורך דין. ובכחול לבן מסרבים להסכים לדרישה זו.

בתוך כך, גורם המקורב ליו"ר כחול לבן אמר ל'כאן חדשות' כי גנץ מתחיל להבין שאם נגמרים ימי המנדט ללא התקדמות משמעותית, הוא עלול לשלם מחיר. לדברי אותו מקורב, לא משנה איזה מחיר יגבה, אם לא תהיה ברירה "נלך לממשלת מיעוט כדי לתפוס את השלטון". לגנץ נותרו תשעה ימים להציג ממשלה במועד שניתן לו.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הפתרון היחידי הוא ששתי התינוקים ביבי וגנץ יגדלו קצת

הפתרון היחידי – נתניהו למעשיהו וגדעון סער לראשות ברוטציה!!!!!!!

צריך להחליף את העם שבוחר בהם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו