Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה להפרת הפסקת האש: צה"ל תקף יעדים של הג'יהאד האסלאמי

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה שורת יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. דובר צה"ל: "רואים בחומרה רבה את הפרת הפסקת האש ושיגור הרקטות לעבר ישראל". פלגים קטנים וסוררים מנסים לגורר שוב להסלמה

מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו הלילה שורת יעדי טרור של ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בין יעדי הטרור הותקף מתחם צבאי ששימש בין היתר כאתר לייצור רכיבים המשמשים לייצור רקטות. כמו כן, הותקפה מפקדת חטיבת חאן יונס של ארגון הטרור בה מספר משרדי מפקדים של הג'יהאד האסלאמי.

מדובר צה"ל נמסר כי, "צה"ל רואה בחומרה רבה את הפרת הפסקת האש ושיגור הרקטות לעבר ישראל, נמצא במוכנות גבוהה וימשיך לפעול, ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל". במהלך יום האתמול נופרה הפסקת האש מספר פעמים, החל ממהלך שעות הבוקר בהן שוגרה גם רקטה לעבר העיר נתיבות כשעה תחילת הלימודים, בנוסף לירי רקטות מספר פעמים אתמול בשעות הצהריים והערב.

גורמי ביטחון מעריכים כי השיגורים של הרקטות לאורך היום לעבר ישראל, הם ניסיון להרוס את הפסקת האש מצד פלגים קטנים וסוררים ברצועת עזה, המנסים לגרור את ישראל להגיב בתקיפות במטרה להעיר את הג'יהאד האיסלאמי והחמאס מחדש. אולם בצד הישראלי נוהגו באיפוק עד הלילה, אז הוחלט להגיב.

פורום ראשי רשויות עוטף עזה החליט שהלא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בחמשת רשויות העוטף: אשכול, שדות נגב, שער הנגב, שדרות וחוף אשקלון. "אנו עומדים בקשר עם צה"ל ובוחנים את ההתפתחויות. כרגע אין שינוי בשאר הנחיות ההתגוננות. ההחלטה התקבלה מתוך דאגה לתלמידים ולצוותים החינוכיים", נמסר בהודעה משותפת שפרסמו.

מעיריית אשקלון נמסר לאחר הירי אמש כי "בשל הירי המתמשך לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה והחשש משיגורים לעבר העיר, הוחלט על ידי ראש העיר, תומר גלאם, לבטל את קיום הלימודים מחר, יום שישי". בהמשך נמסר כי, "ההחלטה על ביטול הלימודים מחר באשקלון תקפה גם למסגרות החינוך המיוחד".

גם בנתיבות החליטו לבטל את הלימודים היום: "בתום הערכת מצב מורחבת בהשתתפות גורמי צבא, משטרה, וועד הורים, עירייה ולאור המשך הירי לכיוון עוטף עזה הוחלט לבטל את ההנחיה הקודמת ומחר יום שישי 15/11 לא יתקיימו לימודים בכל מוסדות החינוך בעיר נתיבות לרבות חינוך מיוחד גני ילדים ומעונות יום", נמסר אתמול מהעירייה המקומית.

אלוף פיקוד דרום הרצי הלוי שוחח אתמול עם תושבי היישובים בעוטף עזה ואמר כי "נכון לעכשיו ההסלמה מאחורינו אך הירי עלול להתחדש". הלוי הוסיף: "הג'יהאד האיסלאמי עושה מאמצים למנוע מהחוליות לבצע ירי לשגר לישראל", והצהיר בפני המשתתפים כי "אם נזהה ניסיונות שיגור נפגע בחוליות. נכון לעכשיו ההסלמה מאחורינו אבל הירי יכול להתחדש".

כזכור, לאחר לילה (בין רביעי לחמישי) רווי אזעקות ביישובי עוטף עזה והשפלה, ולצד תקיפות תגובה של חיל האוויר הישראלי של מטרות טרור של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני, המשלחת שנשלחה לקהיר, בירת מצרים, הגיעה להסכמות לכניסתה לתוקף של הפסקת אש בין הצדדים החל מהשעה 5:30 בבוקר אתמול, כך על פי דיווחים ערביים שונים. דובר הג'יהאד האסלאמי מוסעב אל-ברים אישר גם הוא כי הפסקת האש נכנסה לתוקף.

כבר אתמול בבוקר הודיע צה"ל כי הוסרו המגבלות בכל רחבי הארץ, ישובי העוטף ומערב לכיש. בצהריים נמסר כי לאחר הערכת מצב בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף הוחלט להסיר את כלל המגבלות באזור עוטף עזה ומערב לכיש, אך מאז כבר הופעלו פעמיים אזעקות במרחב. מקביל, נפתחו מחדש המעברים כרם שלום וארז בגבול רצועת עזה, ומרחב הדייג של הדייגים הפלסטינים הוחזר ל-15 מיילים ימיים.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

דיי נו עושים מאיתנו צחוק!
חיסולים ממוקדים ללא הפסקה ומוות למחבלים.
רק זה יביא פיתרון.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו