Kobi Gideon / GPO

דיווח: ארה"ב תודיע שההתיישבויות ביו"ש לא מפרות את החוק הבינלאומי

מזכיר המדינה האמריקני צפוי להכריז על הדברים באופן רשמי במסיבת עיתונאים הערב: "כל שאלה משפטית חייבת להיות מוכרעת על ידי בית דין ישראלי ולא על ידינו". עוד הוא צפוי להגיד: "לעולם לא יהיה פתרון משפטי לסכסוך בין ישראל לפלסטינים"

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו צפוי להודיע היום (שני) כי הוא מבטל את חוות הדעת המשפטית של משרד החוץ האמריקני שקובעת שההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון הן הפרה של החוק הבינלאומי – כך דווח בסוכנות הידיעות 'אי-פי'. מדובר בביטול החלטה קודמת בעניין זה, שהתקבלה בשנת 1978 תחת הנשיא קרטר.

"אמירה כי מפעל ההתנחלויות האזרחיות אינו עולה בקנה אחד עם החוק הבינלאומי לא קידמה את השלום", נכתב בטיוטה של דברי פומפאו, "האמת הקשה היא שלעולם לא תהיה החלטה שיפוטית שתכריע את הסכסוך. ויכוחים לגבי מי צודק ומי טועה כעניין משפטי בינלאומי לא יביאו שלום". על פי חוות הדעת החדשה של הממשל האמריקאי כל שאלה משפטית בנושא צריכה להיות מטופלת על ידי בתי המשפט בישראל.

בכיר בממשל האמריקני צוטט הערב ב'חדשות 13' אומר כי "עבודת המטה בנושא ההתנחלויות החלה במשרד החוץ האמריקני כבר לפני חודשים רבים והיא הסתיימה לפני כשבועיים. המהלך לא קשור לשום אירוע שמתרחש בימים אלה. התוכנית המקורית הייתה לפרסם את ההחלטה על המדיניות החדשה ביום שלישי שעבר, אבל בגלל ההסלמה בעזה ההודעה נדחתה בשבוע".

בתוך כך, פקיד ישראלי בכיר אמר על ההחלטה כי "ישראל עודכנה כבר לפני זמן רב על הדיונים במשרד החוץ האמריקני בנוגע לעמדה המשפטית בעניין ההתנחלויות. האמריקנים ביקשו לדעת אם פרסום החלטה כזו לא יפגע בישראל מבחינה משפטית בין-לאומית וישראל השיבה כי היא תומכת במהלך והוא לא יגרום כל נזק".

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד, אמר בתגובה להכרזת הצפויה כי, "הכרזה חשובה מאד של ממשל טראמפ. ההתישבות ביו״ש חוקית וטוב שסוף סוף אומרים את זה. יהודה ושומרון אינה שטח כבוש, אלא שטח שנתון במחלוקת לפי החוק הבינלאומי. אני מברכת את הממשל על ההחלטה האמיצה וההיסטורית הזאת שמחקה חרפה של עשרות שנים".

שר התחבורה וחבר הקבינט בצלאל סמוטריץ': "תודה ענקית לידידתנו הגדולה ארה"ב על העמידה לצד ישראל. ארה"ב עושה היום צדק היסטורי. בשבוע שעבר נפגשתי בלשכתי עם אנשיו של השגריר מר דייויד פרידמן והעליתי בקשה שארה"ב תתייצב לצד ישראל אל מול פסק הדין הצבוע של בית המשפט האירופאי ובתגובה הולמת תבטל את מסמך הנסל ותקבע כי ההתיישבות ביהודה ושומרון אינה בלתי חוקית. אני מודה לאנשי השגרירות, למזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ולנשיא טראמפ על נשיאת לפיד של צדק בעולם".

שר החינוך רפי פרץ בירך את הודעת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: "התקדמנו היום צעד נוסף בדרך להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. הלגיטימציה של הממשל האמריקאי להתיישבות בכל חבלי ארץ ישראל היא עובדה מוגמרת. לכשתוקם ממשלה עלינו להעביר את ההחלטה ולהחיל את הריבונות בהקדם. 'וראו כל עמי הארץ כי שם ה׳ נקרא עליך'".

השר גלעד ארדן: "אני מברך על ההחלטה האמיצה של הממשל האמריקני. ההכרזה הצפויה של ממשל טראמפ היא בעלת חשיבות היסטורית והיא תסייע לנו לבלום ולסכל מתקפות חרם כנגד ישראל הממוקדות ביהודה ושומרון. לאחר שינוי עמדת ארצות הברית מתבקש שהממשלה תאשר סוף סוף את דו״ח אדמונד לוי ז״ל ,שהכיר גם הוא בחוקיות ההתיישבות היהודית ותחיל את החוק הישראלי על היישובים היהודיים ביהודה ושומרון".

השר יריב לוין בתגובה להכרזתה של ארה"ב בנושא ההתיישבויות ביו"ש: "עוד צעד היסטורי של הממשל הידידותי ביותר שהיה לישראל אי פעם. ההכרה בחוקיותן של ההתיישבויות ביהודה ושומרון, היא עוד אבן דרך משמעותית בדרך לריבונות ישראלית בכל חבלי ארץ ישראל. זוהי הוכחה נוספת כי יחסי ארה"ב וממשלת ישראל חזקים וטובים מאי פעם. הגיע הזמן שגם בקרב חוגים בשמאל הישראלי יכירו בעובדה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל".

ראש דסק החוץ של מועצת יש"ע עודד רביבי קרא בעקבות כך לספק את יהודה ושומרון: "אני מברך את הנשיא טראמפ וממשלו על ההכרה האמיצה באמת, ההתיישבות אינה פשע והיא אינה המכשול לשלום. פעולות השגריר דיויד פרידמן הבהירו היטב ובאור נכון את המציאות בשטח ואת המעמד החוקי. כעת לצד הברכות תורה של ישראל לעשות מעשה ולנצל את הפלטפורמה המדינית והמשפטית להחלת החוק הישראלי ביוש לאלתר"

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

האירופאים קבעו בסן רמו 1922 שהכל שלנו

3 עניינים שכולם שכחו…

1) השומרון וגם יהודה, היו חלק משלטון יהודי, ממלכת יהודה וממלכת ישראל בתקופה של שלמה המלך ואחריו, דהיינו לאחר שלמה זה 950 לפנה'ס והלאה… (ואז לא היו מוסלמים עוד 1500 שנים, עד אחרי 660 לאחר ספירת הגויים)
ולכן כבר הייתה מדינת ישראל יהודית בשטחי יו'ש,… העיר שילה בשומרון אפילו הייתה עיר הבירה הראשונה של היהודים ושבטי ישראל ועוד לפני ירושלים..

2) שטחים 'כבושים' ?
ממי בדיוק 'כבשנו'? מאיזו מדינה ריבונית?
תשובה: מאף אחד,
שטחי יו'ש לא היו שייכים או כחלק מאף מדינה כ-2000 שנים,
כל שם שתזכירו, זה כובש או מחזיק במנדט,
1519-1917 שלטון תורכים עותומני, בכיבוש ומנדט, אבל לא שטח שלהם,
1917-1948 כחלק משטחי פלסטינה הענקית, ובשלטון של מנדט בריטי,
1948-1967, בכיבוש של מדינת ירדן החדשה שרק הוקמה ב-1946, ונם כבשו הכל במלחמת העצמאות 1948 ושלטו שם בכיבוש הם בעצמם,
1967 והלאה, היהודים ישראלים 'כבשו' במלחמת 6 הימים, אבל כבשנו שטחים שהיו שלנו, והיו כבושים ע'י הירדנים עצמם, וזה לא היה שייך להם,

3) והכי חשוב לאירופאים,
כל מדינות העיקר בעולם, אומות העולם, חבר העמים, שהיו גוף האו'ם לפני שהוא הוקם ב-1945,
הם ישבו לאחר מלחמת העולם 1 וחישבו איך לחלק ולקבוע שלטון ומנדט על כל השטחים ששוחררו מהעותומנים וכד,
והם החליטו שפלסטינה הענקית של עד עירק,
שבמקור הכל הובטח ליהודים כבית עבורם,
אז שם בסן רמו החליטו כל האירופאים ועיקר אומות העולם, על הסכם שנחתם בסן רמו ביולי 1922, ונקבע כך:

שטח פלסטיין הענקית יחולק,
א) מנהר הירדן ומזרחה– לערבים, ואחכ הקימו להם מדינה, את ירדן,
ב) ומנהר הירדן ומערבה– ליהודים, שטח יותר קטן ממה שכבר הובטח, (וזה כמובן כלל את הביקעה, ואת יהודה ושומרון והכל כמובן),

האירופאים קבעו והחליטו וגם ח-ת-מ-ו
שגם כל שטחי יו'ש שייכים בחוק ליהודים,
אז מדוע שכחו?
מדוע לא מקיימים ההסכם?
מדוע מנסים שוב לחלק, אחרי שכבר חילקו רשמית ב1922 ?

צריך להסביר להם, ולדרוש שיקיימו ההסכם שעליו חתמו,
הם צבועים ורמאים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו