"הגיע הזמן לשלוף חרבות": כך התקבלה ההחלטה האיראנית לתקוף בסעודיה

ארבעה גורמים שהשתתפו בסדרת פגישות של צמרת הביטחון האיראנית תיארו לרויטרס את גיבוש תכנית התקיפה האיראנית, הקצין הבכיר אמר: "הגיע הזמן לשלוף את החרבות שלנו וללמד אותם לקח". נשקלה אפשרות לתקוף בסיסים אמריקניים כנקמה על הסנקציות

סוכנות הידיעות רויטרס ראיינה ארבעה בכירים איראנים שנכחו בזמן קבלת ההחלטה לתקוף את מתקני הנפט בסעודיה לפני ארבעה חודשים. לפי התיאור, הקבוצה של בכירים במשמרות המהפכה וגורמי ביטחון איראניים התאספו במתחם מבוצר בטהראן. ודנו בשאלה כיצד להעניש את ארצות הברית על פרישתה מהסכם הגרעין והטלת הסנקציות, שפגעו קשות ברפובליקה האסלאמית.

באותו יום בחודש מאי האחרון, אמר קצין בכיר שהשתתף בדיון: "הגיע הזמן לשלוף את החרבות שלנו וללמד אותם לקח". מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, קיבל את דבריו. לאחר הדיון יצא מתקפת המל"טים והטילים ששיתקו את מתקן עיבוד הנפט הגדול ביותר בעולם בערב הסעודית.

כאמור, פרטי המפגש תוארו על ידי ארבעה גורמים שנכחו בו, לדברי הגורמים, הקיצוניים במשמרות המהפכה העלו את האפשרויות לתקוף מטרות איכות, כולל בסיסי צבא אמריקניים. אך בסופו של דבר הוחלט על תגובה שאינה כוללת עימות ישיר שהיה עלול להוביל לתגובה אמריקנית הרסנית.

במקום זאת, תקפה איראן מתקני נפט בערב הסעודית, בעלת בריתה של ארצות הברית. ההצעה נידונה על ידי בכירי הצמרת הצבאית באיראן במפגש ההוא במאי ולפחות בעוד ארבעה מפגשים אחרים.

הגורמים, שלושה מהם רשמיים המעורים במפגשים והרביעי מקורב לצמרת קבלת ההחלטות, ספרו לרויטרס. כי המנהיג העליון עלי חמינאי אישר את המבצע, אך עם תנאים נוקשים: להימנע מפגיעה באזרחים או באמריקנים.

באיראן סירבו להתייחס לתיאור האירועים בידי הגורמים, וטהראן מכחישה באופן כללי את מעורבותה במתקפה. עלי רזא מיריוספי, דובר שגרירות איראן באו"ם, הכחיש בתוקף את הפרטים. בתשובה לשאלות שהופנו אליו מרויטרס ענה: "לא, לא, לא, לא ולא". משרד התקשורת הסעודי, ה-CIA והפנטגון לא הגיבו לידיעה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

עכשיו יתחיל המהלך הבא. מלך פרס מתגרה במלך הערבי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו