אדלשטיין נפגש עם ליצמן וגפני; הצוותים של כחול לבן והליכוד נועדו יחד

יו"ר הכנסת נפגש בשעה זו עם ראשי יהדות התורה יעקב ליצמן ומשה גפני, קודם הפגישה נפגשו השניים ב-4 עיניים בכדי לתאם עמדות • במקביל, פגישת צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן נמשכת כבר כשעתיים וחצי ועברה לחדר סמוך ללשכת יו"ר הכנסת

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין נפגש בשעה זו עם ראשי סיעת יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני. קודם הפגישה נפגשו השניים ב-4 עיניים בלשכתו של גפני, בכדי לתאם עמדות. הבוקר נפגש יו"ר הכנסת עם יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, וביום חמישי נפגש עם יו"ר שס השר אריה דרעי. אדלשטיין מתכוון להמשיך גם בהמשך השבוע בסבב הפגישות עם ראשי המפלגות.

בתוך כך, הפגישה המשותפת של אדלשטיין עם צוותי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, השר יריב לוין והשר זאב אלקין, וד״ר יורם טורבוביץ ושלום שלמה, שהחלה בשעה 13:45 וחצי, הסתיימה כעבור שעה, אז עברו הארבעה לישיבה נוספת בחדר סמוך בכנסת. נכון לעכשיו (16:15), הפגישה עדיין נמשכת, כשעתיים וחצי.

השר יריב לוין התייחס פתח ישיבת הממשלה הבוקר לפגישה הצפויה ואמר כי, "אנחנו נגיע היום לישיבת המשא ומתן עם כחול לבן, בהתאם להזמנה של יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. אנחנו מצפים סוף סוף לשינוי, הגיע הזמן שכחול לבן תפסיק עם הפסילות האלה, ואם ההתנהגות הזאת, שהיא פשוט לא מקובלת, לא יכול להיות שמישהו ימנה את עצמו לשומר המוסר ויחשוב שהמוסר שלו טוב יותר מהמוסר של שניים וחצי מיליון אזרחים שרוצים לראות את בנימין נתניהו כראש ממשלה".

לדבריו, "לא יכול להיות שמישהו יתנהג ביהירות ובהתנשאות מתמשכת כפי שאנחנו רואים מצד כחול לבן לכל אורך מה שאמור היה להיות משא ומתן, אנחנו בהחלט מצפים היום לשמוע מכחול לבן עמדה אחרת, לשים סוף לפסילות, לשים סוף לעמדה הזאת שפוגעת בבחירה הדמוקרטית של כל כך הרבה אזרחים ולתת אור ירוק אימיתי לסכם משא ומתן ולהקים ממשלה, זה אפשרי, זה תלוי רק בהם".

עוד הוסיף כי, "בשורה התחתונה, אני אומר שוב, האחריות מוטלת כולה, במלואה, על אדם אחד, על בני גנץ, שיפסיק לעבוד אצל יאיר לפיד, יפסיק לפחד מיאיר לפיד, וסוף כל סוף יבוא לנהל משא ומתן אמיתי ורציני, שניים וחצי מיליון אזרחים שתמכו בבנימין נתניהו, ראויים ליותר כבוד, וראויים ליחס אחר מהיחס המתנשא שמקבלים עד עכשיו מכחול לבן".

גורם בכחול לבן צוטט אתמול ב'ווינט' אומר כי, "מי שמוכן לכהן כמה חודשים ספורים בתפקיד ראש הממשלה לא באמת מתכוון לזה. הוא כנראה מכין תרגיל לא לכבד את הרוטציה או להוביל שוב לבחירות". גורם אחר במפלגה הוסיף כי, "אין באמת מתווה כזה שנתניהו יכהן כמה חודשים בתפקיד. ביבי לא יעמוד בסיכום כזה, זו סתם שמועה שהם מפיצים כדי שהוא לא יהיה אשם בבחירות שהוא אשם בהן".

כזכור, בתום הפגישה עם דרעי ביום חמישי אמר יו"ר הכנסת כי, "התחלנו בניסיון להוציא את המערכת הפוליטית מהקיפאון העמוק אליו היא נכנסה. השר דרעי הוא גורם חשוב מאוד באפשרות להקים ממשלת אחדות. אני מודה לו על סיועו ומחוייבותו לנושא. אזרחי ישראל לא רוצים בחירות נוספות ואסור לנבחרי הציבור לבצע את המהלך חסר האחריות הזה".

השר דרעי אמר: "אני שמח על היוזמה של יו״ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לנסות למנוע בחירות מיותרות ולפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה. הציבור רוצה ממשלת אחדות רחבה והוא יעניש כל מי שיטרפד הקמה של ממשלה כזאת. בחירות נוספות כמוהן כאיבוד עצמי לדעת ואני מקווה שבימים שנותרו שני ראשי המפלגות, בנימין נתניהו ובני גנץ, יתגברו על המחלוקת ויקימו ממשלה טובה שתפעל למען עם ישראל״.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ממשלת אחדות עם החרדים בלי ליברמן זה חלום מתוק ,
רק צריך שביבי יוותר על כבדו וגאוותו ויסכים להיות שני והכל טוב!!!!

אל תפספסו את ההזדמנות!
לכו תסגרו עם גנץ ותשאירו את ליברמן בחוץ ותסחטו את גנץ עד הסוף לטובת היהדות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו